|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar om det är fler än jag, som råkat ut för biltemas totalfiasko till bränsleslang. Ruttnade upp, på mindre än 3 månader. Kunde resulterat i motorbrand. Nu får man göra om allt arbete. Hälsningar Kalopps | |
| Japp, det är riktigt skräp, dom tål inte bränsle !! | |
|
Det är några år sedan jag bytte till BILTEMAs bränsleslangar men det dröjde inte ens ett år innan jag upptäckte stora sprickor i det yttre gummit. Dom läckte i och för sig inte men det blev ett snabbt byte till slang från Mekonomen. Min erfarenhet är att får man tag på "riktig" slang så kan man utan problem använda dom i 10 år eller mer. Per L |
|
|
Jag monterade biltema slangar igår... suck. Bara att göra om, skulle läst här först. |
|
| Riktigt skit fick sprucken bränsleslang kvällen före bimmers of sweden 2012 så man vart hemma då drog om hela skiten vågade inte ha kvar det där skräpet! riktigt jävla farligt när det gäller bränsle grejer hade ju kunnat tagit eld tex! slangarna var dragna av förra ägaren fattar inte varför man snålar in på en sån viktigt sak som bränsle slangar! | |
| Köp på okq8 de har bra slang även armerad och man kan köpa så mycket man behöver. | |
| swedol har bra slang också :) | |
|
Alla deras slangar är skit Köpte vaccumslangar till min gamla saab höll i ett halvår sen började den gå illa Köpte riktiga har hållt i 4år nu |
|
|
För mig var det åt andra hållet,ok slang kaputt på nån månad biltemas sitter fortfarande i turbon är nog 4år nu.Men man får ju vara lite vaken på märket biltema sålde vid mitt köp semperit slang. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Då jag köpte bränsleslangar på biltema, var det av fabrikat ILO. Köpte nya bränsleslangar på mekonomen. Fabrikat Semperit. Har inte sett några sprickor, läckage eller brott ännu. Som Trucker skriver: Fabrikat a och o Kalopps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.