|
|
|
|---|---|
|
Hej. Så, bilen började lysa service häromdagen. Den har rullat 5700 mil, verkar vara oljeservice som gäller enligt datorn. Bilen är uttagen 09, och har då inga garantier kvar på BMW. Så, servar man den på Mechanum som är auktoriserade? Eller, Schmidemann som är lika bra, fast inte auktoriserade? Hur hade ni gjort? | |
| BMW fram till 10.000 mil, tänker jag. | |
| Kaffeh: Begär in prisförslag från de auktoriserade BMW serviceverkstäder som finns i din närhet och välja sedan de som ger mest valuta för pengarna. | |
|
Jo, mailat båda parter nu. Får vi väl se. Är "betryggande" med auktoriserad stämpel. 10 000 mil kanske låter rimligt. Vi får se vad det blir för förslag |
|
|
Serva på BMW! Alexander |
|
|
Hej Jag har en i stort sett lika gammal bil, lite drygt 3 år nu, och jag kommer att serva på BMW framöver för att ha möjlighet att kunna få vissa av e61ans typfel på goowill. Jag har iofs redan fått kabelstammen bytt och webaston (utbytta förra hösten). Men höll det bara 2 år första gången så kanske det är dags igen nästa år och i så fall tänker jag försöka få det på goodwill. Då lever jag i villfarelsen att det kan ha varit positrivt att ha servat den på BMW |
|
|
Hej Jag har en i stort sett lika gammal bil, lite drygt 3 år nu, och jag kommer att serva på BMW framöver för att ha möjlighet att kunna få vissa av e61ans typfel på goowill. Jag har iofs redan fått kabelstammen bytt och webaston (utbytta förra hösten). Men höll det bara 2 år första gången så kanske det är dags igen nästa år och i så fall tänker jag försöka få det på goodwill. Då lever jag i villfarelsen att det kan ha varit positrivt att ha servat den på BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.