|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som vet var man kan få tag på en liten handpump att använda för att suga ur servoolja vid byte? Är det bästa metoden? Verkar busenkelt att pumpa ur och fylla på och upprepa det förfarandet några gånger för att byta ut servooljan i systemet. | |
| Biltemas oljesug nr 20718 har jag använt. | |
| Biltemas oljesug nr 20718 har jag använt. | |
|
Gjorde det jobbet igår med pumpen som Megablade tipsade om och det funka perfekt . Passade på och skar av slangarna 1 cm vardera och satte på rostfria slangklämmor så nu hoppas jag att det lilla leckan som var är borta . |
|
|
Perfekt, hur många gånger går åt för att suga ur systemet? Hur mycket olja går åt ungefär till systemet? Köper Biltemas olja CHF11S? Typ dessa slangklämmor som gäller? Länk |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Den pumpen fungerar finfint. Finns dock flera som har haft problem med att den inte fungerade överhuvudtaget, direkt från kartongen. Min fungerade inte alls, men efter en snabb undersökning visade sig att inget av locken eller dess packningar satt rätt och även satt lösa. La på lite gängtätning och drog åt locken och efter det fungerade den alldeles utmärkt. |
|
Jag bytte bara 1 liter , oljan såg inte så illa ut var mest för att fixa läckan som fanns där. Men glöm nu inte att det är 2 olika storlekar på slangarna så du behöver 2 olika storlekar slang klämmor. Kommer inte ihåg vilken storlekar jag köpte men det är ju ingen stor kostnad att köpa flera storlekar för att vara säker . Min pump har jag använd i flera år för att fylla på växelådan och bakaxeln på min gamla e34 "rip" utan problem. |
|
| Så här byter du för att minimera behovet av ny olja. | |
| Så här byter du för att minimera behovet av ny olja. | |
| Snajdaren: ? | |
|
Länk Forumet gav felmeddelande men det fungerade visst ändå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.