|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en ratt från en BMW E38 -95 till salu och har en köpare på ratten som undrar om denne kommer passa i hans E34 -95. Och eftersom jag inte kan svaret på denna fråga valde jag ta reda på detta genom mer kunniga källor. D.v.s er här på autopower. Så, kommer min ratt att passa i hans 5a? Tack på förhand :) Mvh Ola //E38 | |
|
Gå in på realoem.com och jämför reservdelsnumret på ratten. Då kommer det upp en lista på alla modeller som har just den delen. Spontant är mitt svar att den inte kommer passa, men jag är inte säker. Det är ju E38-E39-E46 som är syskon liksom. E34 hör ju till syskonen E31,E32 och E36. Alexander |
|
|
Det ska fungera minus att multifunktionerna inte gör det om man inte drar stereo och telefonkontakter extra vilket är ett rejält arbete har sett en E32a som fick multifunktion. Det viktiga är att airbag och tutkontakterna är samma Länk E39ans "S240" ratt är samma på E31/E34/E39 så möjligen behöver släpringen eller så är det att multirattens släpring har extra funktioner och tuta/airbag har samma kontakter vilket är det troliga. Alltså det bör gå även om jag hade velat se kontakterna på båda rattarna och sedan jämfört. Stephan |
|
|
Det ska fungera minus att multifunktionerna inte gör det om man inte drar stereo och telefonkontakter extra vilket är ett rejält arbete har sett en E32a som fick multifunktion. Det viktiga är att airbag och tutkontakterna är samma Länk E39ans "S240" ratt är samma på E31/E34/E39 så möjligen behöver släpringen eller så är det att multirattens släpring har extra funktioner och tuta/airbag har samma kontakter vilket är det troliga. Alltså det bör gå även om jag hade velat se kontakterna på båda rattarna och sedan jämfört. Stephan |
|
|
|
| Åhhh detta forum varför strular det när man ska skicka svar!? Ser att fler har samma problem i kväll i andra trådar och inte kan man ta bort de extra svaren... | |
|
Tack för svaren :) Ratten jag säljer säljes utan både airbag och släpring (den svarta vindan baktill med sladdarna va?) Så tanken är ju den; att den som vill köpa ratten ska i så fall sätta på släpringen och airbagem från sin egen ratt på den jag säljer. Så kontakten i sig borde väl inte vara något problem så länge det inte är som det blev för mig när jag skulle sätta pre-facelift ratten på min facelift kärra. Då varken fästet var samma och släpringen inte behövdes. //E38 |
|
|
Ola; Låter vettigt med ditt upplägg. Ja gränsen går ju vid 3/99 så det är långt ifrån 95 mot 95. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.