|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur är det med service när det gäller motorhaveri hos försäkringsbolag? Måste man serva bilen på autoriserad verkstad eller kan man göra servicen själv? Jag tänker mig om jag skulle få ett motorras på tex en 320d 08a. /Axan |
|
|
120d Cab 7500 kr/år, den kommer dock gå upp vid nästa period till ca 10.000 kr/år oavsett bolag. 38 år, 20 körkortsår, bor i c Sthlm. 850Ci, 579 kr/år via BMW CS Mhrf-försäkring. 7500 kr per år för en 320d/520 låter väl inte så farligt tycker jag. Alexander |
|
|
Bil 1: Aktsam typ 1000kr/mån, denna skall "entusisast" försäkras 2013 är tanken Bil 2: Aktsam typ 1600kr/mån Bil 3: Aktsam typ 1100kr/mån Bil 4: Aktsam typ 1700kr/mån Bruksbil: Vardia ca 500kr/mån Bruksbil 2: Varida ca 350kr/mån Samtliga bilar utom Bruksbil 2 helförsäkrade, Bruksbil 2 är halvförsäkrad. Avställda kostar Bil 1-4 ca 400kr/st. |
|
| Vardia skall det vara på "Bruksbil 2"...Aktsam var billigast med råge på Bil 1-4. Dessa 4 bilar är sk "högrisk" bilar samtliga av fabrikat M :) | |
| E91 2008: 12500 kr/år med BMW Originalförsäkringar. Bor i centrala GBG. | |
|
Om jag drar bort min personalrabatt på ca 300 kr betalar jag 3500 kr/år för min z4 2,2 Då är jag helkund med allt vad det innebär bank, villa mm TPE |
|
|
Hej Det enda du kan göra är att ringa runt om du vill ha ditt pris, kolla även villkoren för den aktuella försäkringen där skiljer det vanligtvis hos olika bolag, maskinskadeförsäkringen är oftast där det skiljer mest enligt min erfarenhet alltifrån 8000-16000 mil och självriskerna ska du titta på,import innebär ofta ett tillägg på 10000 kr samt ett högre krav på att bevisa historik mm. Med det menar jag att man inte alltid bara ska stirra sig blind på årskostnaden utan även räkna med att olyckor händer. För mig är det billigast med familj,hästgård med 8 djur och nuvarande vagnpark att ha 3 olika bolag,Länsförsäkringar/agria,IF,Svelands. Ev konto/hemförsäkrings rabatter täcker inte på långa vägar upp prisskillnaden/villkoren hos de olika bolagen för mig. Tänk över 2 gånger innan du "skenförsäkrar" ngt risken är att du blir utan ersättning om de händer något och det är vanligare än folk tror. Motorskade garantier mm upphör att gälla om du börjar "serva" bilen själv av ganska självklara anledningar. mvh |
|
|
Har inget exakt koll på priset men när jag kollade så skilde det max några hundra på de olika bolagen....har vagnskadeförsäkring kvar. Men iaf när jag fick en skada (dörruppslag) så funkade det helt smärtfritt med BMW originalförsäkring.....inget snack om saken, bara att lämna in bilen och en hyrbil fick jag oxå (en Volvo !!!! det var den tråkigaste bil jag kört på länge, det säger väl allt om att jag valt rätt bil). det kanske funkat lika bra på andra bolag oxå... men vill bara säga att jag e nöjd med BMW originalförsäkringen |
|
| Maratonmac vilket bolag har du 3500 för en helförsäkring på en z4 låter grymt bra | |
|
Hej Länsförsäkringar, glömde skriva det. Men då har jag allt där, bank , lån mm, men det gäller och kolla upp som ZORG skriver hur villkoren ser ut med maskinförsäkring mm, event självrisk med import bil och så vidare, billigast är inte alltid bäst. TPE |
|
|
28 år, mindre småstad. Z4M coupé Helförsäkring BMW originalförsäkringar 4000:- i självrisk 1000 mil/år = ca 850:-/månad |
|
|
28 år, Hässleholm. E61 530iA M-sport - 06 Helförsäkring BMW originalförsäkringar 4000:- i självrisk 1000-1500 mil/år = ca 3500 kr / halvår |
|
|
Fasiken vad det skiljer mycket. 28år, Göteborg E61 520d - 08 Helförsäkring BMW Original 4000:- Självrisk 1000-1500mil Ca 11.000:-/år |
|
| Ett tips till alla med importerat kolla villkoren hos BMW orginalförsäkringar innan ni tecknar speciellt maskinskadedelen där de för import bilar tar ut en självrisk på uppemot 60% av skadans värde | |
|
För att få ett bra pris på en försäkring måste man börja med att hitta det lägsta befintliga pris och sedan förhandla, premien är flexibel och säljarna har utrymme att ge rabatt. Här kan man läsa mer om bilförsäkringar, klicka sig vidare till försäkringsbolag och jämföra priser: Länk |
|
Karl-Hilding |
Bytat försäkringsbolag idag på vår 116i -09. Tidigare bolag XX helår 5.912 kr. Nuv. bolag Länsf. helår 4.221 kr. Helföräkr + Mer/Allrisk dvs samma i båda bolagen. Mao så är LF ca 1.700 kr billigare per år. |
|
116d -10 2000 mil/år helförsäkring med 6000 vagnskada, självriskreducering till 3000kr. Hyrbilstillägg. Jo premien är saftig och ligger på 14500 / år. 22 år gammal, bor lite utanför Stockholm... inte najs för en 116d... :( |
|
|
Just, försäkringen ligger hos TryggHansa. Offert från bmw org på ca 89000, moderna 50.000 osv. |
|
| BMW M5 -00, halvförsäkrad 1000 mil (eller om det var 1500 mil). BMW Orginalförsäkringar, premie 8900 kr per år (efter rabatt), 27 år och bor i Stockholm, bil på gatan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.