|
|
|
|---|---|
|
Hej Som alla har känt så börjar vinter komma ganska snabbt! Och självklar så krånglar Webaston Ibland staratar den och kör enbart kall luft och ibland vill den inte alls. När den startar så funkar alltså fläktarna i bilen men det kommer ingen värmer! Någon som har en aning om vad som kan vara fel eller var/vilka säkringar det är som är kopplade till webaston!(har läst att dom kan gå in i ett störningsläge) Bilen är en Bmw 535D touring 2009 LCI Tacksam för alla möjliga tips. MVH | |
| hej när du satt igång den kan du stänga av fläckten inne i bilen då så du hör om den surar lite eller så på min diesel bil hade fläckten i värmaren fastnat men sitter under en svart kåpa (på min i alla fall) losnade den fyra skruvar snurra runt på den lite provade igen vips så gick den största problemet med värmarna är att den ej andväns på sommaren så jag brukar starta den minst en gång i månaden i bland typ tre gånger men funkat fel fritt sen des min starat med fläkten i bilen fast att varmaren inte startat prova o se ganska enkelt att göra när du väl hittat varmaren | |
|
Jag råddade runt en hel del med min webasto. Den försökte tända och fläktarna gick en stund, men sedan stannade den igen. Det många tipsar om är batteriet som måste vara fulladdat. Äldre bilar (?) kan även ha ett eget batteri till webaston och då är det även laddstyrningen som kan strula. Säkringar och annat kan man ju kolla själv. Men jag landade i att det var lika bra att lämna in den om jag ville ha fart på den eftersom det lika gärna kunde vara glödstiften som något annat. Det var svårt att felsöka den tyckte jag. Man kan ju exv. kolla om den tänder som den ska (handen + örat). Då borde ju soppapumpen och tänddelen fungera = annat fel i fläktar/ventiler. Tänder den inte alls borde det vara elfel (tändning-soppa-ventiler). Jag hade bitit i det sura och fixat ett kostnadsförslag från någon proffsfirma, det är nog det bästa tillbehöret när det fungerar ihop med farthållare och värmeratt! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.