|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag ska eventuellt köpa en BMW 330ci cab 04 på tisdag, när jag var och kollade på den igår så verkade den vara i fint skick och den växlade bra i automat lådan. Bilhandlaren som säljer bilen vill ha 149000 och jag undrar om den kan vara värd det? Bör kanske nämnas att det är både skin sufflett och hardtop, samt att den är rikligt utrustad! Tacksam för svar! :) | |
| Länk till annons? | |
|
Den ligger tyvärr inte ute på annons. Det är Ystad bilcenter som skall sälja den och dom fick in den i fredags kväll. Jag var där inne och kollade lite för skojs skull igår och då sa en av säljarna att dom hade fått in den. Och det var typ kärlek vid första ögonkast :) hehe |
|
| Du får en M3 Cab E46 för ungefär de slantarna...Dyr!! | |
| Menar du på riktigt att du vill ha en uppfattning om priset baserat på "faktan" du skjuter in? Humor. Men om du ägnar en minut år blocket så kommer du nog fram till svaret. Eller så lägger du upp fakta om bilen. | |
|
Här är vad jag vet om bilen änsålänge 330ci cab -04 Mörkblå met 13000 mil Automat Inbyggd gps Elman stolar fram Hard ToP samt skin sufflett Hel skinn stolar Facelifted Väldigt fint skick! Jätte fina fälgar (troligtvis M6 replikor) Jag vet att man kan hitta m3 e46 för samma priser men då är de väll inga cab? Och dessutom är jag inte ute efter en M3. Glädjen av bilen måste vara värd vad den kostar att försäkra och tanka! |
|
|
Det borde finnas prutmån på det priset, med tanke på att det är November nu. Hade den legat under 10 000 mil, manuell låda samt att det var en fin Maj-Juni period hade 149' vart rimligare. Ang. M3 E46, så går det nog att hitta en M3 cab för det priset. Men säkert inte i toppskick! |
|
|
Så.......inget M-paket? Helt avgörande, för min del iaf. (P.S. Vad är "skin sufflett"..??) |
|
|
Så.......inget M-paket? Helt avgörande, för min del iaf. (P.S. Vad är "skin sufflett"..??) |
|
|
Facelift E46 coupe/cab har en betydligt snyggare originalfront än sedan/touring. Inte samma "krav" på m-paket för att bilen skall se bra ut Länk |
|
| Sant. Men fortfarande väldigt avgörande för priset och lättsåldheten! | |
|
Kärlek vi första ögonkastet - nu är jag över 40 så jag kanske kan varna lite för det där med kärlek vid första ögonkastet - iallafall när det gäller bilköp. En duktig bilföräljare känner sånt direkt. Lägg handen på bilen och prata pris får du se... he he.. Det finns många e46 cab med olika utrustningsnivåer. Scanna av marknaden innan du slår till. E |
|
|
Med skin sufflett menar jag vanligt svart cab tak eller vad man kan kalla det, bilhandlaren kallade det där de. Jag tyckte förövrigt att den såg väldigt fin ut. På min E36 som jag har nu är där M paket och visst gör det mycket på sig, men faceliften på e46 är j*vligt snygg enligt min åsikt |
|
|
Mm, jag undrar också vad "skin sufflett" är för något, men du har väl redan svarat att det är svart tyg-suflett? :) Jag vill nog instämma med E, en någorlunda socialt kompetent bilsäljare känner ,av din "kärlekt vid första ögonkastet" direkt och lär inte vilja pruta. "Du vet, när den här går ut i hallen så kommer vi nog ha priset 159-165, men är du snabb nu så får du den för 149 om vi slipper fota,". Ge dig ut och titta på bytbil.com på liknande E46 cab, du kommer nog bli lika kär i andra... Privatimport? Sponant så låter 149.000 dyrt för en E46 330 cab. Alexander |
|
| Låter som en fin vagn. Kär :) Du kan gott ta det lugnt, till våren är utbudet större och priserna knappast högre. Handlaren kommer att få ha den där bilen i lager bra länge, och det vet han. Spontant efter att ha kollat av lite så känns priset i överkant. | |
| Låter som en fin vagn. Kär :) Du kan gott ta det lugnt, till våren är utbudet större och priserna knappast högre. Handlaren kommer att få ha den där bilen i lager bra länge, och det vet han. Spontant efter att ha kollat av lite så känns priset i överkant. | |
|
Jag fick ner priset en aning, men jag fick 3 mån fri försäkring, 12 mån garanti, en fri service och ett extra hjul set! Så jg tror det blev en lyckad affär!!:) |
|
| Alexanderdamm: Vad har bilen för registreringsnummer? | |
| Gratulerar till en rolig affär! Kan du inte lägga upp lite bilder så vi får se den? | |
|
Grattis Alexanderdamm du har köpt en vacker och rolig bil. Enligt min uppfattning är E46:an den snyggaste "moderna" BMW modellen. Ta väl hand om din nya kärlek så ska du se att kärleken ska bli besvarad. Låter i övrigt som en "vanlig bilaffär" när man köper bil av handlare - säljaren kan inte sänka priset men han kan skicka med diverse extragrejor, fri service, fri försäkring osv. Än en gång grattis. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.