AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.172

bmw e36 323i låter illa vid körning

Visa användare
253
Aduoan
BMW 335d+ Touring M-Paket

120d 2007
Hejsan. Jag har en bmw e36 323I 1997.
under körning för någon dag sedan så började det låta illa precis samma ljud som att multiremmen slirar. fast detta ljud kommer och går och det kommer underifrån växelspaken. nu har det slirade ljudet slutat men där emot låter det som om att nått ligger och skrapar på kardanaxlen. det skrammlar och rasslar och knisslar ett slags metalliskt ljud under växelspaken. jag har tittat under bilen och inget ligger mot kardanaxlen så den är fri. inga läckage heller. ljudet slutar om bilen stannar men så fort du börjar köra så kommer det igen. ibland starkare ibland inget alls. alla växlar går in lått och kopplingen känns normalt. vad är felet? sitter det i lådan? någon som vet ?
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Urtrampningslagret kanske? Om ljudet försvinner när du trycker in kopplingen så är de ju säkert urtrampningslagret! Men de har du säkert kollat redan
Knappast urtrampningslagret eftersom ljudet kommer först då bilen är i RÖRELSE vad jag kan förstå. Jag sätter min slant på hardyskiva och/eller kardanaxelns stödlager.
Visa användare
253
Aduoan
BMW 335d+ Touring M-Paket

120d 2007
Ja precis kommer så fort bilen rullat over ca 20 kmh och ibland försvinner det. men konstigt att de ej är glapp i kardanen. men får byta hardy och stödlagret så får vi hoppas de hjälper :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.