AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.787

Problem med att få rätt mätarställning i begagnat kombiinstrument Volvo V70

jo
58
jocke_gbg
330d Touring -01
750ial -99
Måste bara skriva av mig lite..

För ca 2år sedan dog mitt kombiinstrument i volvon, köpte då ett nytt på skroten bara för att se hur snabbt jag körde osv. Det dog givetvis också efter ca 7mån, bestämde mig för att rulla in bilen på bilia i Kungälv.

Fick en offert på nytt kombiinstrument samt kodning av detsamma ca 11000kr. Betalar priset för ett nytt utbytes instrument då den äldre typen har detta fel med att dö. Tjejen hämtar bilen mätarställningen står på 0km.. Hon frågar mekanikern om detta då han säger "Den ställer sig rätt efter 500mil" Det visar sig att den inte gör det.

Ligger på som en igel att dom ska fixa detta så korrekt mätarställning visas, blir uppringd och dom säger att vi ska få ett nytt instrument då det inte går att ordna mätarställningen.

Får tillbaka bilen nu står mätarställningen på 25k.. jag vet att jag redan passerat detta miltal. Förövrigt har jag fått ett begagnat instrument då det "nya" instrumentet är av samma fabrikat som krånglar samt saknar kromringarna. Meken förklarar för min sambo att han läst av miltalen från databoxen osv, jag menar att han stoppat i ett begagnat instrument i min bil vilket jag har betalat ca 11k för.

Blir så jävla förbannad.

Finns det nån i göteborg som kan läsa ur riktiga miltal ur en volvo v70?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.