|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Trevligt! Då lägger vi till flera lågmilare, denna gång från tyskland, diverse 320 och en 850 (BMW) med 700 mil :) Länk Länk Länk Länk Länk Ju större o tyngre modell desto dyrare blir Bmw modellerna verkar det som, och kanske oxå om de är mer ovanliga. Vet att det finns en Ovanlig alpina, den heter B12 5.7 som bara såldes i typ 50 exemplar och är idag ytterst svår att få tag i begagnad. |
|
|
Gud vilka trevliga bilar du hittade på Mobile! |
|
| Det finns väl en regel om unika lågmilare alltid (nästan...) är snikutrustade tråk-modeller | |
| Det finns väl en regel om unika lågmilare alltid (nästan...) är snikutrustade tråk-modeller | |
| Kul länk! Jag blev faktiskt lite sugen på 328 cabben, härligt att se en oförstörd E36! Saknar bara sportratten sen känns den perfekt även om en manuell låda vore bäst kanske. | |
|
Ja de är fina, hittade en till fin ovanlig E36 Atlantis Blau, Den är rätt långsam va? Länk |
|
|
Hur är den varmkörd på för sätt då? Att bara starta den och varmköra på tomgång, om det nu är så det är gjort, är väl inte det bästa för motorn. Eller har de kört den varm? ///BMW - Was sonst! |
|
| eller hur, tänker i samma bana där, blir motorn varm efter enbart tomgång en gång i månaden i flera år (enligt annonsen :)) för att därefter bli avstängd bildas väl mkt kondensvatten ngnstans i bilen? Borde inte avgasröret rosta sönder då eller? :) | |
| Om man nu är intresserad av en nästan oanvänd 850 tror jag man inte ska vara paranoid över att den är startad 10-15 ggr/år. Har det varit syntetolja i den så lär den inte ha fått märkbart slitage av den tomgångskörningen. Är det någonting som brukar hålla på 850 så är det just avgassystemet lika som på E39 t.ex. Det är nog bra att packboxar och rörliga delar fått motionera sig lite. | |
| Volvon kanske är värd max 69000 kr i dagsläget, 850 har många år kvar innan den betraktas som ens på gränsen till klassisk. | |
J.Lindström |
Håller med dig weeeman, skulle hellre lägga upp slantarna för en 244 GLT med samma miltal än en 1992 eller 1993 års 850, som man ska kolla noga upp innan man köper (Kan dricka olja) Men definitivt ett imponerande ex. ändå :) |
J.Lindström |
Fast den våta Volvo drömmen för mig med dom miltalen är en 164E eller 264 alt. 265 GLE :P |
| En tanke som slog mig det diskuterades i en annan tråd att en bil räknas som ny om den är yngre än 6 mån eller gått under 600 mil det skulle isåfall betyda att om man skulle importera en extrem lågmilare dvs under 600 mil så måste man betala moms på den | |
|
Här finns en "ny" camaro till salu, 120 mil sedan ny! 1998 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.