|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna Volvo 850 GLT är en äkta lågmilare :D Länk | |
|
Rätt unik bil med den låga mätarställningen. Den bilen kan jag förstå den höga prislappen på till skillnad från tex Individual utrustade bilar med 10.000 mil som annonseras för i mitt tycke sjuka prislappar för en "rejält" begagnad bil. |
|
| Varför blåa säten fram och svarta bak? Ser konstigt ut. | |
|
Naigon: Överdragsklädsel. Synd att det inte är en "riktig" bakhjulsdriven Volvo med så låg mätarställning... MVH Christofer |
|
Verdi |
Avställd i 16 år, men varmkörd "nästan varje månad"? Vem orkar göra nåt sånt? Det blir ju hundratals "varmkörningar" under de här åren. Oerhört märkligt, men bilen ser ju ny ut så det stämmer nog. |
Verdi |
ps. Men vad är det där gula nere vid golvet på förarsidan? Skada? Och varför tar de inte bort de ohyggligt fula överdragen vid fotograferingen? Bilen ser ju mer omodern ut än den hade behövt göra. |
|
Verdi: det gula lär ju vara någon form av textilstycke som de satt dit för att skydda originalytan från smuts/slitage från skorna... /Arvid |
|
|
Tor; Varför skriver du så där? Det tolkar som att du är sur att du "bara" har en standard 740iA i stället för Individual 750iAL lyssna om du kan byta in din 740 mot volvon:). För min del är det roligt att se väl omhändertagna bilar oavsett märke så den var skoj att se! Stephan |
|
|
Nädå jag är inte sur över att ha en standard 740, den uppfyller och till och med överträffar mina krav för en bil i den prisklassen, skulle dock inte ge 200.000:- för den oavsett skick eller utrustning. :) (Jag tycker själv att den var nog så saftigt prissatt, men prutade ner den och tyckte att jag fick mycket bil för pengarna, fräsch och fin och endast 8500 mil) Vad skulle den vara värd idag? tja kanske kan jag få 60-70tkr för den av rätt köpare? Varför skulle då en Individual bil med fler mil kosta nästan 200.000:- till? I övrigt håller jag med dig till 100%, jag blir glad av att se "äldre" välvårdade bilar oavsett märke och hur intressant/ointressant bilmodellen som sådan är för mig. Kul helt enkelt att se entusiaster som likt mig själv vårdar bilen mer än den brukas. |
|
| Härligt med överdragsklädsel och skyddet vid pedalerna, får mig att tänka på Japan som antagligen är världsledande på bilvård. | |
| 129 för en gammal 850? Spelar ingen roll om den så gått 0 mil, 129 är galet, vem köper? | |
|
850:in känns som ett fynd jämfört med denna; Länk En E38, om det är den vi pratar om, indvidual är knappast värd många kronor mer än en ordinär E38, givet allt annat lika. Inte så länge det rör sig om småsaker avseende lack eller inredning. |
|
| Jag skulle hellre slanta upp för en 240 i nyskick än en tidig 850. | |
|
Håller med Lundberg, vem köper bilen för de pengarna? Det spelar ingen roll att den gått få mil det är fortfarande en dussinbil i ganska påvert utförande. ------- //Lövet |
|
| 129k känns väl lite mycket kanske, men vad skulle ett rimligt pris vara då? | |
|
129k kr är ju bara en chansning från säljaren - en sån här bil är oerhört svår att sätta ett vettigt pris på. Ingen kommer köpa den för de pengarna, men man har något att utgå ifrån i alla fall. /Masten |
|
|
129k kr är ju bara en chansning från säljaren - en sån här bil är oerhört svår att sätta ett vettigt pris på. Ingen kommer köpa den för de pengarna, men man har något att utgå ifrån i alla fall. /Masten |
|
| Betänk att 850 GLT har insugsrör designade mha Porsche också, klart värdehöjande! ;) | |
| Med 850 kom det märkliga avgasljudet som jag inte kommer överens med. Det Låter som om någon hoar med en plåthink på huvudet ;) | |
| Med 850 kom det märkliga avgasljudet som jag inte kommer överens med. Det Låter som om någon hoar med en plåthink på huvudet ;) | |
| Ha ha +1 Anders-72 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.