AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.266

E46 Touring elfel bak - Shoppinglucka, torkare, värmeslinga, spolning fungerar inte.

Sl
29
Sliper
320 Touring -01
Som rubriken säger så fungerar inte shoppinglucka, torkare, värmeslinga och spolning baktill.

Det hela började med att jag upptäckte att värmeslingan inte fungerade för ca ett år sedan. Nånstans runt den tidpunkten började shoppingluckan öppna sig själv ibland. Nu började även torkaren och spolningen fungera intermittent, för att till slut lägga av helt.

Öppningsproblemet blev värre och värre med tiden och till slut så drog jag ut kabeln som går in i mekanismen. Har nu kört ett år med "öppen lucka" indikering och utan värmeslinga, torkning samt spolning.

Har läst igenom alla trådar angående shoppinglucka jag hittat och det pratas om microbrytare och kabelbrott. Jag har sprättat upp damaskerna upptill på luckan för försöka hitta kabelbrott dock utan framgång. Allt är helt vid böjen och jag vill inte börja riva innertaket i onödan. Har sett att på 5 serien har det hittat kabelbrotten via högtalarna som ligger i taket.
Det lustiga är att alla tre bromsljus fungerar, likaså blinkers och backljus.

Har någon haft liknande fel eller vet var jag skall fortsätta felsöka? Ingen som har el-schema för bakpartiet? Dessa fel måste på något sätt hänga ihop.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kollat jordningarna till bakluckan?, jag hade visserligen "bara" problem med shoppinglukan oftast när det var blött väder, då rengjorde jag alla jordningar,och sprayade med 5/56, har funkat över ett år nu.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Börja leta i schemorna, Länk
ha
395
haknil
330 Xi 02
Gammal och blöt mikrobrytare+brott i elslingorna.
Brytaren sitter innanför nr.skylten trooor jag.
Jordningsfel enl.experter!
Håkan

in
7
ingela-76
bmw 325d e91
hejsan! Jag har samma problen på min bmw 330 touring, först slutade shoppingluckan och nu bakrutevärmaren...var sitter jordningarna ? Finns det inte ett relää också?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Jordningarna finns under täckplasten i överkant på bakluckan.
in
7
ingela-76
bmw 325d e91
Okej tackar så mycket! ska kolla den saken i morgon=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.