|
|
|
|---|---|
|
Informativa och utförliga Stephan735i-svar önskas (stort tack på förhand): Antal LHD (EU) före och efter facelift? Man, auto resp DKG (DCT)? Med/utan taklucka? Finns det tillverkade M3 E90 med manuell + tygklädsel + taklucka? | |
|
Jag har vidarebefodrat frågan till "SickFinga" som har alla uppgifter om M3 E90 det var han som skickade mig listan på vilka 1M som är sv-sålda. Mvh Stephan |
|
|
VA91 - 619 cars DCT - 153 Upholstery GEAT - 50 moonroof - 343 6spd + GEAT + moonroof = 9 cars PM91 - 1216 cars DCT - 1070 Upholstery GEAT - 130 moonroof - 768 6spd + GEAT + moonroof = 8 cars VA91 är pre LCI och PM91 är LCI. Stephan |
|
| Stort tack. Ytterst få PM91 6spd mao. | |
|
Till de vänsterstyrda M3 E90 av Europamodell ska även de 63st M3 CRT läggas (5st CRT är RHD) av dessa har 3st svenska papper/svenskt språk men en av dem 3 finns inte i landet bör finnas i Norge eller Finland om inte någon utlandssvensk köpt den. Alla CRT är lackerade i W73 Frozen Polar Silver metallic och har DCTlåda, taklucka finns ej. I Sverige fanns i juli 36st VA91 och 29st PM91 + de 2st PK91. Stephan |
|
|
Vore mycket intressant att se fördelningen per färg. Tror mej veta att svart (Jerez?) är vanligast följt av vitt (Alpin?) men det vore kul att se siffrorna. Framför allt för övriga färger. Lika intressant vore siffrorna för inredningarna, främst bambu. LHD E92. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Stephan735i: räknas importerade bilar med i dom siffrorna för hur många det finns i sverige? eller är de bara sv-sålda bilar... | |
|
Tobba_; Siffrorna på hur många som finns i Sverige kommer ifrån Masten och innehåller alla som fanns i landet vid det tillfället. Se hela listan av E9* Länk Spiidfriik; Just nu kan bara SickFinga svara på detta åtminstone för E90 och Pre LCI E92. Stephan |
|
| Hmm, vad är "Upholstery GEAT"..? En manuell LCI (+CP) är ju läcker alltså. | |
| Sani: GEAT är koden för delläder: Länk | |
| Tack Stephan. Och hur många vänsterstyrda E90 M3 LCI CP manuella finns det..? | |
|
Sani: 1201st varav 146st i Europamodell. Obs gäller alla M3 E90 LCI 6vxl. Jag har inte filen så vill du veta antalet med S7MAA får du fråga SickFinga. Länk |
|
| Kul udda-fågel mao! Och - får jag tyvärr erkänna - betydligt mera praktisk än E93 som allroundbil.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.