AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.376

Länkarm vilka delar behöver jag?

Hej, jag är i färd att byta länkarmar på min e46 och undrar vilka delar jag behöver. Har kollat lite priser och kommit fram till att Biltema verkar billigast, stämmer det? Jag är medveten om att kvaliten kanske blir lite lidande men jag mättar mun/bil efter plånbok just nu.

Behöver jag några andra delar förutom de här?

Länk

Länk

Bilen jag ska byta på är en BMW 318 E46 -99

Tacksam för svar.
Tillägg: ÄR spindelleden med där eller måste jag köpa den separat, lästa någonstans att den finns separat och fastsatt.
Nej de säljs kompletta.

Bara att handla och montera. Biltemas fungerar klockrent.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

Lägger du till några få hundralappar får du ett komplett kit med alla framvagnsdelar inklusive styrlederna (kompletta med inre led) och de är dessutom av god kvalitet!

Själv valde jag att montera M-sportII-kittet trots att det är lite dyrare. Det fungerar klockrent trots att min bil inte hade M-sportII-bärarmar från början.
Jag räknar dessutom med att bärarmarna håller bättre än standard pga förstärkta spindelleder. Dessa bärarmar är gjorda av Febi.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Oj det hade jag missat, låter som en bra affär visst är det Art.nr: 25-10138 jag ska ha? Ber om ursäkt för nybörjarfrågor.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, det stämmer!

Du kan även använda 25-10122, det var den satsen jag valde eftersom bussningarna och lederna är lite kraftigare på de bärarmarna.
Dessutom sitter redan bakre bussningarna påpressade på armarna så det momentet slipper du lägga i arbetskostnad/arbetstid.
Enda "nackdelen med MII-kittet är att castervinkeln ändras ca en grad i framvagnen - det gör att bilen blir lite mer "direktstyrd" men skillnaden är inte så stor.

Fördelen med satserna är ju att du får hela framvagnen renoverad så allt är fräscht.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Fast då blir det nästan tusen kronor dyrare så det alternativet går nog bort för mig. Men tror det blir den andra satsen, tack för hjälpen!
US
547
US
850 iA -92
Här har du ett annat alternativ.
Länk
Visst är det den här jag ska ha isåfall Länk Hur lång tid brukar frakten ta? Skulle behöva dom om två veckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.