|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med ljudet i min x5á. Allt kan fungera som det ska i 1 vecka sedan dör ljudet och kan vara borta i veckor... har kollat alla kablar men hittar inget kabelbrott eller glapp. Är det lödningen i radiomodulen bak som måste lödas om? Sedan undrar jag hur man uppdaterar programvaran i DVD´n / Navigatorn. Har den stora 16:9 ifrån 2001. MKT tacksam för er kunnigas hjälp, är skittrist utan stereon. | |
| Är det ingen som kan eller varit med om detta? Kan displayenheten vara glapp då den kan fungera ibland? Ingen??? | |
|
Jag hade något liknande i min E38 med navi och DSP digitalt slutsteg, kanske har du samma slutsteg i din bil. I alla fall, så bytte jag slutsteg till ett bättre begagnat och sen fungerade det igen. Ang. mjukvaran, så finns det info här Länk och Länk Jag har uppdaterat på MK1 & MK2, bara att bränna en skiva och stoppa i sen följa några steg på skärmen. Verkar vara samma för MK4? |
|
|
Nu har jag prövat uppdatera med flera olika versioner men den tar det inte. Har vridit tändningen på första snäppet sedan satt i skivan i dvd´n / navigatorn men inget händer. Har prövat ifrån V26 upp till V32. Man blir rent skitless på BMW´s underbara system både gällande navigatorn och DSP´n. Inget ljud har man heller ännu.... skulle snart kunna slita ut all skit i sidostycket bak och köra över det! |
|
|
Går det att koppla förbi dsp och navigatorn och bara köra en ren huvudenhet? Med andra ord. Koppla in en ny huvudenhet som har inbyggt steg / navigator så jag slipper allt i bagagen som strular eller går alla högtalarkablar m,m in i dsp bak? Enklaste sättet för att åter få ljud i bilen. Tacksam för hjälp snarast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.