AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.571

Ljudet kommer & går X5 E53

Ni
33
Nickemannen
X5 4.4 M-Sport
Har ett problem med ljudet i min x5á. Allt kan fungera som det ska i 1 vecka sedan dör ljudet och kan vara borta i veckor... har kollat alla kablar men hittar inget kabelbrott eller glapp. Är det lödningen i radiomodulen bak som måste lödas om?

Sedan undrar jag hur man uppdaterar programvaran i DVD´n / Navigatorn.
Har den stora 16:9 ifrån 2001.

MKT tacksam för er kunnigas hjälp, är skittrist utan stereon.
Ni
33
Nickemannen
X5 4.4 M-Sport
Är det ingen som kan eller varit med om detta? Kan displayenheten vara glapp då den kan fungera ibland? Ingen???
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag hade något liknande i min E38 med navi och DSP digitalt slutsteg, kanske har du samma slutsteg i din bil.

I alla fall, så bytte jag slutsteg till ett bättre begagnat och sen fungerade det igen.

Ang. mjukvaran, så finns det info här Länk och Länk

Jag har uppdaterat på MK1 & MK2, bara att bränna en skiva och stoppa i sen följa några steg på skärmen. Verkar vara samma för MK4?
Ni
33
Nickemannen
X5 4.4 M-Sport
Nu har jag prövat uppdatera med flera olika versioner men den tar det inte.

Har vridit tändningen på första snäppet sedan satt i skivan i dvd´n / navigatorn men inget händer. Har prövat ifrån V26 upp till V32.

Man blir rent skitless på BMW´s underbara system både gällande navigatorn och DSP´n.

Inget ljud har man heller ännu.... skulle snart kunna slita ut all skit i sidostycket bak och köra över det!
Ni
33
Nickemannen
X5 4.4 M-Sport
Går det att koppla förbi dsp och navigatorn och bara köra en ren huvudenhet?

Med andra ord. Koppla in en ny huvudenhet som har inbyggt steg / navigator så jag slipper allt i bagagen som strular eller går alla högtalarkablar m,m in i dsp bak?

Enklaste sättet för att åter få ljud i bilen.

Tacksam för hjälp snarast
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.