|
|
|
|---|---|
|
Man vet att man haft mycket batteriproblem med sin BMW när man t.o.m. drömmer om att de inte startar, urladdat batteri. :) Inatt drömde jag att jag satt i min 540 och skulle starta, och det var en lång kö bilar bakom mig som jag var i vägen för. Men det klickade bara lite svagt, fläkten hade gått igång när bilen var parkerad och laddad ur batteriet. Och jag gick ur bilen och skulle koppla startkablar. Jag hade inte så långa kablar, så jag var tvungen att putta bilen. Av någon anledning så puttade jag in bilen i vårt hus, nerför trappen och in i gillesstugan. :) När den väl stod där så hade den förändrats, då var det en Volvo pv eller liknande istället för E39:an, jag minns att jag blev imponerad att Volvo tydligen var så välutrustade redan på den tiden, för den hade tidstypiska 50-talsreglage för värme, kyla och fläktar i stolarna. Jag kopplade starkablarna till pv:n, jorden i vindrutekarmen av ngn anledning, och bilen startade äntligen. Men när jag skulle koppla loss kablarna så hade jag tydligen kopplat de till taklampan, och jag var så klantig så jag råkade slita sönder kontakterna till LED-belysningen i taket. I drömmen var det jättetydligt en blå och en röd ledare som stack ut ur taket, med avslitna ändar. Jäklar också, förbannat!!! När jag vaknade i morse så hade jag jättedåligt samvete för att jag hade varit så klantig, och var helt inställt på att gå ner och börja laga takbelysningen i gillesstugan. Tills jag kom på att den inte är trasig, att det bara varit en dröm. Då pustade jag ut, tog en kopp morgonkaffe (eller "morfinister" som stavningskontrollen i min iPad vill ändra det till) och flinade åt min knäppa dröm :) Har ni också haft problem med era BMW i drömmarna? | |
|
Hehe Vaknade kallsvettig härom natten, drömde att det var leverans försening på min nya 120. Helt sjukt vilka våndor man kan få av en bil. Förövrigt har man ont i magen varje dag i väntan på bilen, vill ha den NU........! |
|
|
Dessa utspelade sig när jag ägde M5an, efter jag sålde den har det varit lugnt :) 1. Jag skulle lämna in M5an på en verkstad för en översyn så lämnar jag över nycklarna och de kör runt inne i verkstaden för att ställa den rätt och börjar skruva med den. När jag går ut och ska gå ut genom dörren hör jag ett stor jävla smäll och när jag vänder mig om står bilen på backen UTAN fälgar. Pallbockarna har vikt sig. Avgassystemet är mosat, kjolpaket mosat, motorn har vridit sig pga avgassystemet, läcker lite olja. Mekarna ojjar sig lite, jag är fly förbannad och de säger typ "det här fixar vi" och säger att de har en 520 på bakgården att ta delar ifrån. 2. Vinterkörning med sommardäck och frontar M5an så jag får dra ut fronten med en draghammare. 3. Kommer ut på gatan och den är totalt slaktad, bara skalet kvar. 4. På väg till Visby. Bilen packad med väskor, solen skiner, det är varmt och vi är taggade som fan. Halvvägs ned tycker jag det ryker lite om motorn och tempmätaren börjar gå upp. Jag öppnar huven och det ångar som fan. Det visar sig vara för lite vatten i kylaren och då kollar jag oljelocket, mmmmmm massa vit gegga på insidan. |
|
| Haha, har mängder med sjuka drömmar runt detta, ibland märkliga bilaffärer, men också drömmar kring att motorn rasat osv. Vaknar upp kallsvettig osv :) | |
|
Haha, skönt att man inte är ensam om att ibland vakna upp kallsvettig efter mardrömmar om bilen! Puls på 160, jätteorolig att motorn rasat och liknande. :) I morse VAR det helt ärligt några sekunder där jag precis vaknat och verkligen TRODDE att det stod en bil i gillestugan och att jag hade haft sönder taklampan. :) Skönt i det läget att fatta att det var en dålig dröm, att kunna pusta ut. :) :) |
|
| Här i Värmland är det populärt bland raggare att kapa av taket på främst volvobilar och bygga såkallade Kiruna cab. En dröm handlade om att jag gjorde att kastbyte mot min dåvarande nyinköpta z4. Insåg misstaget försent, blev kallsvettig, och.. Vaknade :) pheew... Haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.