|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 540iAT-95 med adaptiv låda. Ibland när man gör kick down i höga farter eller när lådan växlar(i höga farter), upplever jag att bilen "gräppar"/växlar hårt. Upplever som ett svagt "dunk" eller glapp av nåt slag... Detta sker bara ibland. VAD VARA? Tack på förhand, Danne H U M A N R A G E Länk | |
|
D: Åk till en aukt BMWverkstad och byt filter (genomsköljning) samt olja i autolådan. Noga att det är rätt olja. Det gör underberk för mjuk gång men kostar dock ett par kronor. Mvh Asken |
|
|
Trodde det kanske kunde vara en knut eller nåt, men det du säger kan nog stämma. Ska kolla upp det! Tack. H U M A N R A G E Länk |
|
| Har du DSC d.v.s. antispinn som bromsar hjulen individuellt? Då kan dunket också komma från ett bromsok som "klipper till" (undrade själv vad som lät innan jag kom på det). | |
|
Powertoy: Nog för att det är kräm i bitarna, men hur mycket jag än försöker kan jag inte få bakhjulen att lätta i 160... Slår inte DSCn in bara om hjuren får spinn? H U M A N R A G E Länk |
|
| Det har du iochförsig rätt i, men i den farten är ju minsta gupp en källa till varierande friktion mellan hjulen, vilket (jag tror) kan ge upphov till en kort indikation i systemet. Hur som helst, jag får ibland samma dunk i hög fart på jämn väg, som jag kan provocera fram i kurva på blöt väg. | |
|
tack för svaren! H U M A N R A G E Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.