|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det nån som kan hjälpa mig.Jag var och körde min BMW 523i-00 i dag och den bara tvärdog.Och nu får jag inte igång den.Vad kan det vara för fel. Mvh peora | |
|
Hur mkt bränsle har du kvar? Är ganska vanligt att internpumpen (sugstrålepumpen) i tanken lägger av. Om du har ca 15 liter kvar, testa att tanka i 5-10 liter. Det kan också vara vevaxelgivaren. Bäst är givetvis att läsa felkoder. /H |
|
|
Hej! Jag har ca 35 liter i tanken.Vars sitter vevaxelgivaren? Mvh peora |
|
| Hej peora. Frugan råkade ut för likadant,bilen tvärdog och jag gjorde som någon tipsade om:tankade drygt halv tank men när det sedan visade sig att det var pumpen i tanken som hade gjort sitt så var det till stor nackdel att ha mycket bensin i tanken :) KOLLA först att pumpen fungerar,rätt vanligt att den ger upp.Inte så svårt att byta själv,finns beg. på skroten. | |
|
Hej! Ska ta och kolla pumpen i helgen. Men jag tycker att den surrar när jag vrider på tändningen men den kanske ändå inte funkar som den ska. peora |
|
|
Se Pexi's inlägg i denna Länk Testa även att koppla loss kontakten till luftmängdmätaren och se om bilen startar. /H |
|
| Ja pumpen ska gå några sek. när tändningen slås på,jag fick koppla en testmejsel på anslutningen på pumpen och kunde se att det kom ström fram men inget ljud från den.Kan ju ta hjälp av någon kompis så klart, men jag var ensam när jag skulle testa.Kan ju prova och klappa till pumpen med något hårt där den sitter i tanken,om ström kommer fram,och höra om den går igång. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vi bytte på en 523 -00 vevaxellågesgivare och någon mer för något år sedan. Bilen gick mycket dåligt, orkeslös. På min 9-5 Aero felade min vevaxellägesgivare, bilen startade inte om den var varm. Nedkyld startade bilen snällt igen. Kan vara värt att kolla givarna :) |
|
Hej! Jag testade med att dra ut kontakten till luftmängdmätaren men den går inte igång. peora |
|
|
Hej! Är det nån som vet hur jag får bort ringen som håller i pumpen. peora |
|
| Detta kanske kan vara till din hjälp: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.