|
|
|
|---|---|
| Skall åka och kolla på en 530i i helgen. Den har fullt M-paket, komfortstolar i skinn och komfortpaket. 10000 mil. Vinterdäck på 17 tums alu -fälg. Radio professionell hifi. Manuell låda. Vad skulle den vara värd tycker ni? | |
| En touring alltså. 18" original på sommarhjulen. | |
|
Hur gick det? Blev det någon affär? Mvh |
|
|
Hur gick det? Blev det någon affär? Mvh |
|
|
Var och kollade på den, men den var lite väl sliten i lacken, så den hade behövt en rejäl polering. Dels tvättrepor och dels ifyllda stenskott som man försökt polera ner med mindre bra resultat. Hade en mindre skada på sidan i nederkant på bakre stötfångaren bak vilket jag visste innan och fått bilder på. Dock var det ytterligare en skada som inte var så snyggt reparerad på ovansidan av stötfångaren. Invändigt fanns det inget att klaga på, och motorn lät bra. Det var en väldigt dålig väg fram till huset den sista biten, grusväg och gropar. kan tänka mig att det sliter en del på chassiet om man inte kör väldigt försiktigt. Kanske är lite väl petig men min 14 år gamla V70 som gått 24.000mil är i betydligt finare skick utvändigt. Har inte avfärdat den helt dock då den är bland de billigare jag har sett. |
|
| du får komma och kolla på min :) | |
|
Anade att det var dit du ville komma ; ) Såg din tråd. Den jag kollade på skulle jag få för nånstans mellan 135-140 så det är ju lite skillnad mot vad du hade tänk för din antar jag som dessutom hade gått 4000 mil mer? |
|
|
Helt sant, Priset går ju alltid att göra lite på. Har ju åtminstånde lagt lite pengar på pärlan på sistånde. 135-140 tycker jag är ett mycket bra pris om bilen är i ok skick, bara att köpa ;) Mvh |
|
|
Jo , det känns om ett riktigt bra pris om man kan leva med att lacken inte är i bästa skick samt lite skönhetsfel på stötfångaren. Jag är egentligen ute efter en E91 men hittade denna som ju ligger i samma prisklass som en motsvarande 330 och då är det ju helt klart mycket mer bil för pengarna. Sen har jag inte så bråttom. |
|
| För 3000:- får du en helrekond, som får nästan vilken bil som helst att se "ny" ut. Lacka fronten kostar 2-4' | |
|
Är inte så förtjust i tanken på en ganska hård polering som kommer ta en hel del på klarlacken- kräver en duktig recondare tror jag. Har sett en del bilar som blivit för hårt polerade. Sen får jag i alla fall en känsla av att om det utvändiga inte är skött så bra så kanske man inte har brytt sig så mycket i övrigt heller. Men det är klart, hade den varit polerad innan jag kollade på den så hade man ju inte haft en aning. Stod en fin e36 cab bredvid i garaget som såg fin ut, så jag tror nog att det är den tidigare ägaren som har misskött 530:n. Har funderat på att lägga en transparent foliering på huv och framskärmar och ev. a-stolpar på nästa BMW jag köper. Ska man ha ett lackskydd under folieringen då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.