|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Trodde i min enfald att det skulle finnas köpare till en 550i men det vad hemskt vad trögt det var. Har fått en del svar från de vanliga "köparna" om att pruta 30% utan att de ens har frågat eller tittat på bilen. Vad är det som gör att 550i är svårsålda? Bensinförbrukningen är ju inte så tuff som jag hade förväntat mig. Körde i helgen hem från Småland och låg i drygt 130 hela vägen och datorn visade 9,2 L/100 km vilket får anses vara godkänt för en V8 med 367 hk. Visst inser jag att en importbil (flyttgods) inte har samma värde som en svensksåld men några seriösa förfrågningar borde man väl kunna få i alla fall. På grund av ändrade behov behöver jag en arbetshäst med dragkrok och större bagageutrymme typ SAAB eller Volvo tyvärr. | |
|
Länka gärna din annons /Anders |
|
|
Funderade på det men tyckte inte att forumet är en säljkanal riktigt och ville helst ha lite synpunkter generellt men om det är en önskan så gärna för mig. Länk |
|
|
Hej, börja med att tvätta bilen och ta nya bilder. Ta bort brödtexten i annonsen och spalta upp utrustningen så att det blir mer lättläst. Efter utrsutningen kan du skriva några rader med info om bilen. Exempel: * Taklucka * Skinnklädsel * osv Några rader text med info om bilen. Några rader text med info om bilen. Lycka till! Mvh H |
|
|
Ett litet tips som jag ser det. Tvätta bilen+ motortvätt. Det ger intrycket att Du vårdar bilen och höjer helhetsintrycket. Glöm inte att ögonen är en stor del av köplusten. Mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Ni har självklart helt rätt i att den skall vara nytvättad i en annons. Det kommer sig mer av att det hade varit skitväder ett tag och den dagen solen sken så var det så mycket annat på agendan så det blev tyvärr enbart snabbfoto som hanns med innan solen gick ner. Ska göra en insats i helgen och lägga upp med nya bilder. Oktober, November är ju ingen supermånad för att konstant hålla sin bil ren :-) Tack för synpunkterna. |
|
| M-Sport skulle du ju iofs kunna ta bort i texten också. Säger som de andra, en tvätt och lite seriösare bilder samt strukturerad text. | |
| .. Till utseénde iaf | |
| USA import? I såfald solgt...( | |
| sorry.. så inte att der stod UAE...United Arab Emirates.. | |
| Till och med soligare :-) | |
|
Det finns säkert köpare till en 550 - med de lär i de flesta fall vara entusiaster vilket kräver en perfekt annons och fina bilder. Det viktigaste har redan nämnts ovan, följ råden och sätt ut en ny annons. Sen är kanske inte heller bilmarknaden som allra hetast just nu men det är mycket bil för pengarna! |
|
| Inte är det en M-Sport det där, standard diffusern bak och det lilla man ser av fronten verkar standard det också. Vore jag ute efter en sån så har jag koll på det där och ser jag då ett påstende som inte stämmer så luktar det skumt direkt. M-Sportpaketet är en stor grej.. | |
|
Det enda som saknas i utrustning vad jag vet är HUD. Saknar M-sport, sport- eller komfortstolar osv... Tvätta bilen och ta bra bilder, som alla andra också säger. Bara det att se en annons med en skitig bil, får mig at leta efter något annat. |
|
|
Helt klart mitt fel då jag hade uppfattningen att SMG och paddlarna var M-sport men jag är som sagt var ingen expert. Jag har ingen avsikt att ge fel information så jag ska absolut ta bort den uppgiften och som sagt ovan skall jag redovisa utrustningen mer konkret i listform. Detta är ju min första BMW som jag köpte med mig efter att ha jobbat där nere och jag har ju tidigare ställt lite frågor i forumet just av den anledningen att jag saknar kunskap. |
|
|
Ja inte så konstigt att du inte fått bilen såld med den annonsen. Delar alla synpunkter ovan utan ytterligare kommentarer. Dock tycker jag att du skall skriva ut reg. nr i annonsen så att den som vill lugnt kan kolla historiken. Inte alla (ex vis jag själv vet vad UAE står för ex. vis) Många tänker nog snabbt att du har nog skrivit fel och att det skall stå USA och USA importer är rätt kalla här i Sverige. Hur är det med värmepaketet i denna bil? Kan ju ha en viss betydelse för köparen om värmepaketet är avsett för ett arabland. Överhuvudtaget är 550 utan M-sport rätt kalla, det är som ovan sagt oftast entusiaster som söker denna typ av bil och då skall det normalt vara extra allt, som ex vis M-sport, komfortstolar, taklucka, snygga fälgar, navi prof mm varav du ju har en del av detta, men inte allt och ta som sagt bort texten med att den har allt utom HUD. Sen hade det förstås varit ännu lättare om det varit en Touring. /Anders |
|
|
Håller med i alla kloka kommentarer ovan. Gissar att den är svårsåld pga en kombination av: - SMG (var väl aldrig någon försäljningsuccé) - Avsaknad av M-sportpaket - Standardstolar - V8 - Smutsig bil - Import från UAE (bättre än USA men säkert ändå en del som hoppar pga detta) - Dåliga bilder Många som letar 550 är insatta och har krav på utrustning som ska finnas mm. Andra som inte är så insatta kanske hoppar för att det är en "törstig V8" och att den är importerad från ett avlägset land. Bilderna är ju negativt oavsett spekulant men det är ju dessa som är enklast att fixa till. Lägg någon timme på att tvätta bilen, hitta en trevlig plats och ta ett större antal bilder så du sedan har lite att välja bland. Titta på andra annonser så märker du rätt snabbt vilka bilder som är bra och vilka som är dåliga. ___ //Ulf |
|
|
Som man kan se i denna tråd Länk inlägg idag 14:48 så finns det alltså bra 3 st 550i SMG i Sverige. 2 av dessa är sv-sålda med M-sportpaket och så den tredje som är en Gulf-version, dvs bilen vi diskuterar här. ___ //Ulf |
|
|
Om du e osäker på info om bilen.. gå in på bmwvin.com och skriv in chassi.Nr Osäker om den upptäcker import men värt ett försök. |
|
|
Kollade med BMW innan jag plockade hem bilen och enligt dem så är det samma utrustning som Europa men jag är ganska övertygad om att de monterat en större oljekylare t.ex. för att hantera 50-55 gr C i skuggan. I övrigt har jag ju själv kört den hela förra vintern och värmepaketet är det inget fel på och att utrustningen i övrigt är europeisk talar det faktum att det finns stolsvärme vilket jag aldrig använde i Abu Dhabi av förståeliga skäl. Budskapet taget dock och jag ska definitivt göra en insats och uppdatera annonsen med fräscha bilder. Bilen tvättades faktiskt tre dagar efter annonsen lades ut men det är definitivt dags igen trots garageplats. Tack för alla synpunkter. |
|
|
Om du köpt den utomlands och sedan brukat den i Sverige så skall det nämnas i annonsen, för det höjer värdet i mina ögon, jämfört med någon som importerar bara för att tjäna pengar. Är det flyttgodsimport är det också bra att det står med. Jag brukar själv skriva med hur länge jag ägt en bil i annonsen. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.