AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.847

Såg att Teknikens värld ska ha e38 som vinterskott.

Det ska bli kul att följa vinterskottet. Enligt Teknikens värld har andra lyxbilar som dem haft som vinterskott haft mycket problem.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Hoppas de skriver mer än 4 rader/nummer om den då. När jag hade TV var det 50 sidor bilmässor med en massa fejkbilder på fantasibilar som skulle komma om 5 år ("på heders") och diverse struntartiklar. I varje nummer en duell och några småtest som egentligen inte sade något. Alltid en lång artikel med svenskvinkel ("Exklusivt! Bilder på C30 Med Volvos NYA 1.3 liters diesel!!") (wow, liksom) och en massa reklam, reklam och mer reklam.

Konceptet är jättebra men det förvaltas inte som det skulle kunna.

Jag släppte sargen när Daniel F började försöka skriva ledare. Det blev för skämmigt..
Karl-Hilding
"Jag släppte sargen när Daniel F började försöka skriva ledare. Det blev för skämmigt.."

Jag släppte också men fick en prenumeration som gåva i julas och Frodin har växt till sig. Men fö tycker jag inte att den är något att läsa.
De ringer som besatta och undrar om jag inte skall fortsätta prenumera. Det är det bästa med att få den som gåva. Man slipper säga upp prenumerationen. Mao så kan man ge den som gåva till sig själv om man nu vill testa ett par nummer.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Detta ska bli roligt! Sen köper jag den av dom. :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, så det vart E38 som "vann" av några presumtiva andra vagnar som var med i nr 22.

Kul, men som någon tidigare sa så skrivs det numera inte så mycket om "vinterskotten".
Man kan ju hoppas på bättring där nu och att de använder vagnen flitigt ;)

Mvh Janne.
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Fråga? vad är vinterskottet för repotage?

Bara Min Wagn!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tidningen skriver om hur "vardagslivet" ter sig för en vagn som de köper in till vintern för att sedan sälja till våren..
Man får m.a.o. följa kostnader o "bravader" med bilen under vintern i deras ägo.

Mvh Janne.
Kul ! E38 är så förbaskat lyckade vagnar, en fin sådan är fortfarande svårövertäffad både i komfort och utseende tycker jag.

Håller med Profossen ang TV, klockrent på spiken ang deras tramsiga innehåll. Jag förstår att de tycker det är kul att få resa gratis till olika ställen i världen och "rapportera" från bilmässor, men det är ju nästan helt ointressant för mig personligen som läsare om fantasibilar. Det, och de ständigt återkommande testerna på tråkiga småbilar med svensk vinkel, gjorde att jag slutade läsa tidningen för länge sedan.

Men vinterskotten var kul reportage redan då, tyckte jag. Kul med en E38! :)
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Tack! Janne T då vet jag vad det handlar om.

Bara Min Wagn!
Det är löjligt vad dom mjölkar ur det här reportaget.

I senaste numret skriver dom att E38 är det vinnande förslaget men någon bil syns inte till.

Skulle inte förvåna mig om det inte ens har skett till nästa nummer utan nästnästa, eller så ändrar dom sig i sista stund och köper en annan bil.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med Profossen, har helt slutat läsa tidningen, känns som den lever i en egen liten bubbla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.