AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
341

Intagen

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur mycket ska man ge för de två luftintagen som sitter längst ner på spoilerläppen, begagnade alltså? Någon hundring eller två? De går ju väldigt lätt sönder.

//Schnitzer
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Intressant rubrik...trodde ett tag att Harry Haffa varit framme ;)

"Lite" off men kunde inte låta bli :)

Mvh Janne.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som den är konstruerad så måste du byta hela spoilern med stötfångare och allt. Hittar du på något bättre sätt så atr jag gärna del av det.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är bara själva uttagen som jag behöver. Modifierar fronten själv så att det bara är att sätta på uttagen. Fick bilder av en som gjorde det och det blev kanon.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Janne T: Nej som du är.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Som tur är menar jag!!!!!

//Schnitzer
Det låter nog troligt 100:- St tror jag

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Måste du inte ta hela spoilerläppen om du skall byta luftintagen? Hur skall man annars göra för att montera intagen på ett snyggt sätt?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har du art.nr på dem ? Har själv sökt i ETK utan att hitta några lösa detaljer som sitter i "läppen".
Finns det någon möjlighet att få tadel av dessa bilder ? Isf. maila.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bilderna som jag har är på en 540i. Där modifierade de spoilerläppen och satte på intagen. Intagen finns ju att köpa på BMW, men de är ju lite billigare begagnade.

PJ: Ska se om bilderna är kvar och i sånna fall maila över hur det blev.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
De intagen ska finnas med i ETK. På BMW hittade dem det.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Jag har mailat iväg två bilder åt dig.

//Schnitzer
st
88
stene
530i 88a (e34)
det finns nån skum m paket till 5 serien (med luftintag till bromsarna) o tydligen så passar samma luftintag till 7 ser oxå. eller?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack Schnitzer !
Det dar sag ju riktigt ok. ut, om han bara har "hittat" losa intag och monterat. Som sagt hittar du nagot art. nr eller var de finns sa lagg ut det.

Mvh. PJ
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Ja, om jag hittar något art. nr så ska du få det. Jag kollade i etk:n och hittade dem inte, men de på BMW hittade dem när jag var där. Det ända som jag hitade var själva kanalen/ledningen som luften går igenom för bromskylning. De sitter ju bakom luftintagen. Verkligen konstigt att luftintagen inte syntes.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Jag fick ett nummer av en tysk som hade letat reda på det åt mig. Han gav mig art. nr 5118114365. Jag skrev in det om det kom fram en bild på stötfångaren. Där någonstans ska intaget vara. Jag tycker att jag ser en bild som visar ett intag fast från 750 88-90, då det var ett intag på vänster sida och lite gallerliknande. Jag har bara ETK, det finns ju mer program än så att ha för att mer ska finnas. Det kanske beror på det eller så finns kanske inte någon seriös bild av intagen. Det ska i alla fall vara det nurmet.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Nu har jag hittat intagen. De är garanterat på detta art. nr: 51118114365. Skriv in det i ETK:n och det kommer fram biler på stötfångaren fram. Titta då på nummer 27, där ser du intagen.

//Schnitzer
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack Schnitzer !

Jag skall kolla pa det nar jag kommer hem. Vet du vad de kostade ? Hall mig/oss garna informerade om hur du gick tillvaga nar du monterade dem.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Jag har inte monterat dem än, men det måste bli snart. Jag ska köpa in begagnade från något ställe, de går ju sönder så lätt så fort det ligger något på vägen. Nya är inte billiga har jag hört. En tysk kompis köpte dem för någon hundring och det är ju OK pris, begagnade då givetvis. Det har troligvis varit en parkeringsskada på min bil så därför sitter det en annan front utan luftintagen. Jag ska fixa det snyggt. Har pratat lite med en kille som kan med det där att skära i spoilerläppen och han ska nog få göra jobbet när jag har fått tag på intagen. Vet inte när det blir aktuellt, men det måste bli någon gång.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.