|
|
|
|---|---|
|
Går det att koppla bort backsensor | |
| Ja, om bilen även har parkeringssensorer fram. Enbart då finns en knapp framför växelspaken/väljaren. | |
|
Eventuellt om du stänger av det permanent i datorn, men då är systemet alltid av istället. Men för de som stör sig på pipet kan man göra så. //Bjersér |
|
| bmw323gr.H: Jag antar att du stör dig på att det tjuter konstant när du backar med ett efterfordon som saknar belysning? Det går att lösa. Jag har gjort en adapter som monteras i elkontakten. Denna lurar bilen att tro att ett släp är inkopplat vilket medför att parkeringssensorerna kopplas bort. | |
| Sensorerna på min 1:a tjuter när jag backar med släp trots att jag har kontakt ikopplad..? | |
| WGN: Är det en eftermarknads eller BMW original elsats till dragkroken? Om det är BMW original så är det något fel på släpvagnsmodulen. | |
|
Det är Bmw-orginal. Tjuter hela tiden när jag backar med husvagnen, spritt ny Kabe. |
|
| Chris: Den är original. Jag visste inte att sensorerna skulle kopplas från per automatik när kontakt var inkopplad, du menar att det är något fuffens med kontakten? | |
|
WGN: Ja, något fel är det. När släpets elkontakt kopplas in ska parkeringssensorerna kopplas bort. Det gäller alla BMW bilar med original elsats. bmw323gr.H: Då du antagligen har nybilsgaranti föreslår jag att du lämnar in din bil till en BMW serviceverkstad och låter dem felsöka elsatsen till dragkroken. För det är något som är fel. |
|
|
Tack för alla tips, ska beställa tid hos CarlssonBil i Örebro. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.