AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.426

Byte av silentblock i Stockholmstrakten billigast?

so
6
source011
318i E36 -96
Hejsan,

Undrar var i Stockholm jag kan lämna in bilen för byte av silentblock billigast. Skall tilläggas, jag har köpt alla fyra bussningar. Det är alltså dessa jag skulle vilja byta.

Vet ni av verkstad eller privatperson som gör det till ett bra pris så är alla svar uppskattade.

Mvh
Tommy
jo
58
jocke_gbg
330d Touring -01
750ial -99
Vete fan vart det är billigast att göra egentligen, misstänker att verkstäderna tar det där på timme. Bytte själv alla bussningar (bak) i min e46 nu i veckan. Ett episkt arselknull kan jag konstatera.

Ringde förövrigt till bmw i Solna och bad om ett pris, dom har inte hört av sig ännu. :)
so
6
source011
318i E36 -96
Okej haha! Misstänkte samma sak nämligen, att det skulle vara ett rent h-vete. Hörde även jag av mig till Bavaria i Solna och jag fick ange mina kontaktuppgifter. BMW lovade att höra av sig, vilket de ännu inte gjort.

Jag har besiktning i slutet av november nu, börjar bli lite stressad. Lyckades du byta? Har du lust att ge dig på skiten igen? :)

I så fall, vad tar du? :)

Mvh
Tommy
jo
58
jocke_gbg
330d Touring -01
750ial -99
Japp jag lyckades byta alla bussningar, inget mera klonk :).

Det tog mig ca 1vecka att byta alla bussningar, fick dock tillverka specialverktyg för att dra ur och pressa in bussningarna. Efter 3e dagen bestämde jag mig för att montera ner hela subframen. Blev 100ggr enklare.

Jag betackar mig å det grövsta från att göra detta igen. Kanske gör det åt mig själv när jag har köpt en e38 ;)

Är det bara dom grova bussningarna du ska byta så tror jag faktiskt inte att det bör bli så dyrt hos en mek. Han har förmodligen alla tänkbara och omöjliga verktyg för detta jobb.
Fast har du en bil till och tillgång till ett garage så kör på! :)
so
6
source011
318i E36 -96
Haha jag antog nästan det, nästan ingen som har lust :)

Hörde mig för hos en mek som ville ha 2000kr för bara jobbet för en bussning. Känns som att jag tjänar mer på att stånkas och slåss på egen hand!

Finns säkert någon annan här som skulle kunna hjälpa mig, säljer du verktyget btw? :)

Tack för visat intresse i alla fall! :)

Mvh
Tommy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.