AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.457

BMW business cd/aux fråga?

Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Hejsan!

Jag var till Finland och köpte en BMW 323 coupe och det är min första BMW och jag är jätte nöjd/stolt men den. Jag tog och kolla på stereon som är i den och det är en original bmw business cd och det är inget problem med den men när jag tog och öppna hands facket så hitta jag en Aux kabel som låg där som är dragen bakifrån stereon. Så nu är frågan hur byter man om till Aux funktion på den??

Mvh:Fredrik

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är det inte bara att trycka på "Mode" tills det står AUX i displayen.
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Okei tack för hjälpen skall testa det, men om vi säger nu att det inte funkar vad skall jag jag göra då??

En sak till det är en multifunktions ratt som jag har och det finns som en "telefon" på ratten vad betyder den då hur fungerar den att använda??

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Telefonen fungerar som jag förstår det om man har gsm-telefonen i mittkonsollen. Det går säkert att modda dit en modern variant också
bara kablarna är kvar.

Fungerar inte aux så är det helt enkelt något fel, modeknappen skall fungera att rotera källa på. Har du ingen modeknapp så testa cd-knappen.

Visst är det lite tidigt att ha modeknapp på en 99a va? Kom inte auxmöjligheterna 2002 på e46? Då borde det möjligen vara en eftermarknadsmodd eller så har de bytt stereo som har en modeknapp.

Det kan ju som sagt sitta någon eftermarknadsgrej där bakom också som auxen går mot. Lika som jag har, Jag kör med en any
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Telefonen fungerar som jag förstår det om man har gsm-telefonen i mittkonsollen. Det går säkert att modda dit en modern variant också
bara kablarna är kvar.

Fungerar inte aux så är det helt enkelt något fel, modeknappen skall fungera att rotera källa på. Har du ingen modeknapp så testa cd-knappen.

Visst är det lite tidigt att ha modeknapp på en 99a va? Kom inte auxmöjligheterna 2002 på e46? Då borde det möjligen vara en eftermarknadsmodd eller så har de bytt stereo som har en modeknapp.

Det kan ju som sagt sitta någon eftermarknadsgrej där bakom också som auxen går mot. Lika som jag har, Jag kör med en anycaradapter. Googla så får du se. Det finns lite olika varianter av eftermarknadslösningar.
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Nu har jag kollat i bilen och den har ingen "Mode knapp" så det är den gamla stereon, sen testa jag och trycka på CD knappen men det hjälpte ingenting. Alltså den där Aux kabeln är inte original tror jag men konstigt nog så är den seriöst dit lagd så det är bra men det är svårt och se om den sitter fast i stereon. Så ni har ingen annan aning om hur man skulle kunna ta och få det och funka??
Men vad betyder det där lilla (m) som finns under Scan och CD??

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

Jag har oxå en 323ci -00 som vi vill ha AUX i, efter att ha använt Jabra Cruiser II ett tag (blåtandslösning med fm-sändare)

Jag beställde precis den här på e-bay för 196 kr med frakt. Alltid värt ett försök..

Länk
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
HALT!

Såg precis att den är för år 09/2002 och framåt vilket är märkligt då de även skriver att den är för E36 ?!

Jag har mailat dom och frågat om kabeln ändå passar eller om de kan skicka en korrekt kabel istället. Betalar med Paypal så det känns hyffsat safe.
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Hej igen janå nu så märkte jag att jag inte hade någon "mode" knapp och det hjälpte inte och trycka på cd knappen bara... :( men jag vet ju inte om den är sönder, kan man inte "mäta" med något mätinstrument på slutet av kabeln och se om den funkar eller int..

Jag vill minnas att det är enbart Business CD med MODE-knappen som har stöd för AUX. Saknas MODE-knappen går det inte att få AUX.
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Joo det var de jag förstog för alla trådar med "aux" frågan så har varit att man måste trycka på aux knappen. Men nu var det ju så att det här är väl draget någi själv för jag öppna handsfacket och då fanns det en aux kabel som kom ut ifrån sidan och jag bara undra hur den fungera om det var någon annan som har haft ett liknande problem.

Har du kopplat in något till AUX-kabeln när du provat att byta källa på stereon?
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
jopp jag har en iphone och jag testade och la i den i uttaget men det hände ingenting :( ochjag testade och trycka på CD men det hände inget där heller och inte heller på FM knappen. så jag undrar var tusan skall man trycka för jag vill ha det och funka!!!!

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Och varför inte fråga säljaren hur den fungerar?
(går väl fast den är köpt i Finland)

Mvh
Fr
7
Fredrik323
323 ci coupe -99
Jo jag gjorde det men han sa bara att de var att " sätte i något i auxen och sen välja det på stereon" men det är ju just det de finns ingenstans att välja något sånt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.