|
|
|
|---|---|
|
Sålde min M3-96 idag, saknar den redan. Sneglade på en 98:a, men jag tror jag köper en ny 330Ci. Har frågat hos två BMW-handlare i Sverige och två i Tyskland och det skiljer 70 000!!! till Tysklands fördel. Och jag röstade ja till EU, var faan är den fria marknaden inom eu med jämnställda priser??? | |
|
-> Chris Gällde prisskillnaden en ny 330 eller beggad? Har fått för mig att det BMWbilarna (och många andra) är billigast i Danmark! Kan vara värt att kolla upp..... |
|
|
Tack för tipset Matte. Skillnaden var för en ny "kärra" |
|
|
Jag gjorde samma jämförelse. I slutändan blev det ca 8% skillnad. Sen värderar jag fri service och VSG samt ett förmodat högre andrahandsvärde till Svsålds fördel. Har du några bra rabatter i Sv? 330 maskinen är som en dröm. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag fick ca 8-9% i sverige samma som i Tyskland. Jag är bosatt i Tyskland sedan -97 och kan ju använda bilen tills den blir begagnad (600 mil & 6mån). Då slipper man ju den hutlösa sv. momsen. Vidare så säljer dom bilen med sv. instruktions och service bok, jag får även den svenska navi-skivan om jag vill(gratis här nere). Procentuellt inköp/andrahands värde torde ju bli densamma som i Sverige då inte 200 korv-ätare haft bilen innan. |
|
Falklander |
Korvätare ? He he he....jag förstår...*ler* dom har blivit många sista tiden och sibylla måtte ljubla... |
Likvid |
Är verkligen 330:an så bra? Om man jämför med E36 M3, är det stor skillnad ni som provat bägge?? Kan kanske vara ett alternativ att köpa en ny 330:a istället. |
|
Chris, Jag skulle nog hålla mig till M3 för att 330Ci går ganska slött med tiptroniclådan iaf... Har en polare som har en max utrustad, men smaken e som baken... \H No Guts No Glory |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.