|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har försökt läsa mig till på forumet vilka fälgar och däck som är bäst till en 330d -09 men får inte ihop det riktigt. OM jag vill undvika att bilen "spårar" och ha ett bra däck på en snygg fälg..till ett rimligt pris...vad ska jag ha? RFT eller inte? ET?? Om jag fattat det rätt så räcker det inte att det står "passar E91" utan det är en annan fälg till 330D - stämmer det? 17" alu räcker gott för mig. Skulle exempelvis dessa på blocket vara rätt för mig? Länk Eller om jag köper nytt? Länk Tacksam för alla tips. Jag blir lite orolig när jag läser diskussioner om folk som är väldigt missnöjda med diverse däck. /Joachim | |
|
Här kan du se alla originalfälgar som passar din bil: Länk Mvh |
|
|
Vinterdäcken med rft brukar inte spåra lika mycket som sommardäcken (detta beror förmodligen på att däcket är mjukare) så jag hade inte varit rädd för RFT. I blocketannonsen är dimensionen inte helt korrekt. Kan funka ändå men du skall egentligen ha 225/45/17 och ET34 /DJ |
|
|
Ok men är det ingen som kan rekommendera ett odubbat vinterdäck som är bra till E91? Om jag köper nya däck - vilket ska jag satsa på baserat på er erfarenhet? Vad kör ni på och är ni nöjda? /Joachim |
|
|
Jag körde Nokian RFT dubbfritt på min förra bil (E90) och var nöjd med det, de var iofs 16" och inte 17" /DJ |
|
| Continental har ju vunnit eller hamnat i topp i de flesta nya testerna. Mvh | |
|
Halloj! Jag kör med Continental ContiVikingContact5 dubbfria vinterdäck. Är supernöjd med dom! Dom är testvinnare flera gånger om och har i dessa tester ansetts bättre än Michelin, Goodyear, Bridgestone m. fl. på flera punkter! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.