|
|
|
|---|---|
|
hej! min e36 är rätt låg så ja tog en titt idag på om fjädrarna var kapad men då såg ja att jag hade röda fjädrar nån som vet vilka de kan vara? original o biltemas är svarta i alla fall? och hur är det på besiktningen med låg bil? går den igenom? har M front med läpp så den tar nästan i vid gupp osv.. | |
| bilen går igenom oavsett hur låg enligt mina egna erfarenheter och diskussioner med bilprovningen,men släpper fjädern ifrån korgen e det kört 2a direkt,kapade e ju inte alltid dom upptäcker | |
Kollan |
Tjena. Det beror på hur låg din bil är! Vi har t.ex en mercedes sl 500 med luftfjädring, sportfjädrar och 18". Den gick inte genom då bes. mannen tyckte den var för låg.. Dock gick den genom efter en längre runda då luftfjädringen fick komma igång efter vintern. Annat exempel är brorsans dodge magnum med sportfjädrar och 22" hjul. Den är förhållandevis låg och gick Inte genom besiktnigen.. Tänk även på att bes. gubbarna blir glada om du höjer upp bilen(om du har coilovers) så dom slipper mickla med plankor osv för att få upp den på lyften. |
|
Det ska inte vara några problem Lohan, men har hört vissa som fått en tjurig gubbe som Kollan skrev. De gnällde en del här i Landskrona på min och jag orkade inte ta diskuttionen med dem att det är deras jobb osv. Valde då en besiktningshall i Malmö istället som jag vet har hand om Ferraris osv. Själv har jag 6 cm mark frigång och de får göra broms testet på gatan för den kommer inte ner i broms gropen de har inne i hallen. Finns ingen lag på hur låg din bil får vara, detta har jag även haft uppe i rättegångs fråga mot kommunen här i Landskrona i annat ärende ang vägbulor. Vill de inte besiktiga din bil där du brukar, så ta en annan besiktnings hall/stad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.