|
|
|
|---|---|
|
* Låt oss säga att du skall sälja din chiptrimmade BMW, ser du det som ett plus och skriver att den är chiptrimmad i annonsen? * Om du letar efter en BMW, ser du det då som ett plus om BMW'n är chiptrimmad? Själv skulle jag INTE vilja köpa en bil som är eller har varit chiptrimmad. roadZter | |
|
Det där är en ganska sjuk grej, har själv funderat: Jag chippar gärna min egen bil. Men när jag ska köpa så får den gärna vara omekad, men visst, det är bara nåt i skallen. Men! Visst borde väl en chippad bil vara lite mer buskörd än en standard.. ("Öh, nä jag gjorde det bara för bränsleförbrukningen".) I slutändan så skulle jag nog inte ha något emot det i 10.000:- klassen, men en dyrare bil så skulle jag nog tänka om. |
|
|
Tänker likadant...mycket hellre en helt original bmw...som inte e chippad eller stylad. Min är chippad och var de när jag köpte den.köpte den av en kompis så.... Mvh Marcus icq:67673961 |
|
|
Vis av egen chippning säger jag: Chipp går fetbort. Finns dock vissa seriösare tyska företag som chippar m-modeller men det är lite annorlunda. Mer en komplett mappning om man ska jämföra något. Samt kostar därefter:) Mvh Asken |
|
|
håller me Asken i varje ord =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
...holder med DanneZeta...jeg vil under ingen omstændigheder købe en chiptrimmet bil...og absolut ikke en chiptrimmet turbo-diesel. De moderne diesel biler (common-rail etc.) er i original udførelse så kraftige at der latent er en meget stor slitage på motor og drivværk. Hvis bilen er chiptrimmet bliver slitagen helt sikkert ikke mindre på motor og drivværk. ...jeg købte min E36 323i, 1997 i 100% original stand...og min 2,5 liter M52 motor er den dag i dag original. Hvorfor ændre på en motor der har en motorkarakteristik der er så enestående god ? V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.