AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.834

Vädering 535d M-touring -10

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja som ni kanske sett innan så är det dags för mig att lämna M3-världen och köpa en Touring.
Håller på att titta på lite olika objekt och undrar nu vad ni värderar nedan bil till.
Bilen finns inte ute på annons utan är en bil som en bekant idag har som leasebil och som han ska ersätta med en ny BMW.

535d -10
8350mil
Sv-såld
1 ägare
Full servicebok
M-paket
Sport Automatlådan (paddlar på ratten)
Navi Pro
Bluetooth
Panoramatak
+ en hel del annat lull lull.

Chassinr CU62764 för den som är intresserad av fullständig utrustningslista.

Fråga 1: Vad är ett rimligt bud att ge honom?
Fråga 2: Vad tror ni han får om han byter in den på BMW?

Mvh Jimmy

jag skulle tro att inbytespris kan ligga runt 270-280 tkr, givetvis beroende på vad han skall köpa istället. Den saknar komfortstolar vad jag kan se men har annars det viktigaste. Fördel att det bara finns en ägare på den förstås och att du vet vem det är som kört bilen. Nackdel för dig är ju att det blir garantilöst köp. Se isåfall till att han lägger upp den på Blocket och du får med Blocketgarantin på köpet.

/Anders
Ji
2.380
Jimmyboy

Nä den har även komfortstolarna, det glömde jag nämna.
Ja precis en runda på block med deras försäkring får det bli isf.

Ja någonstans där hade jag oxå tänkt mig, tom. lite lägre faktiskt.

Någon annan.

Mvh Jimmy
jo en jättefin bil men den springer ju inte iväg när det är en E61 men den har fin spec med M-sport och härlig motor, så är den i fint skick så är den säkert ett bra köp. Motsvarande ny F11 kostar idag iaf cirka 700 tkr ny. Tre år gammal ungefär bort med 50% då är du nere i 350 tkr och sen kanske minus 50-75 tkr för att det är "gamla" modellen så hamnar du i den prisklassen tror jag. Kikar du på Blocket så finns ju dessa Länk men ingen -10a med M-sport.

/Anders
Ji
2.380
Jimmyboy

Med känsla: Tack för ett bra inlägg, har också tänk som dig men då på att nypriset för bilen jag är intresserad av låg på ~600' med lite utrustning. Och sedan 50% på det för dessa tre åren minus då att det finns en ny modell.

Jag har skickat en värderingsfråga till Paulssons Bil (BMW) i Hbg idag så vi får väl se vad de svarar.
Jag är inne på att ge säljare ett bud på 270' så får han helt enkelt komma med ett motbud om han vill ha mer.

Mvh Jimmy
ma
266
mackan 323ti
E88 N55 DKG
Trevlig bil! Avsaknad av dragkrok och uppgraderad stereo hade stört mig - i annars fin spec, lycka till!

Värdetapp på ~320000:- på 36 mån -> 8900:- i månaden, ouch.....
Ji
2.380
Jimmyboy

Ja, dragkroken kommer jag också eventuellt att sakna på bilen så isf. får det bli att eftermontera den, ca 8-10' om jag fattat rätt. Om detta inte redan är gjort .
Men det du skriver om stereon, vad menar du med att den saknar uppgraderingen.
Jag tyckte det var konstigt att stereon inte var specad i den utrustningslista som jag hittat på bmwetk.
Har du hittat mer info om vilket stereopaket som sitter i bilen? Är det den lilla på något vis?

Mvh Jimmy
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Standard, Hifi och hifi prof är det är som finns att välja på. (Om de inte finns något individual audio paket också.)

Står det inget så är det väl mest sannolikt med standard.

Jimmyboy

Grelle: Ok, nä tyvärr i den utrustningslista som jag fått fram så står det inget om HiFi-paket alls faktiskt vilket jag tyckte var konstigt. På andra bilar jag titta på så har det stått "HiFi-högtalarsystem" eller HiFi-Pro nångting.
Ägaren sa att han hade hela beställningslist från när bilen beställdes så det kanske framgår tydligare där.
Vad fanns det för olika stereopaket till E61 på de senare årsmodellerna?
Dragkrok och uppgradering av stereo går ju att göra i efterhand. Räkna med 20-25 tkr för dettavoch använd som argument när du förhandlar priset.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår inte varför du tycker det är konstigt att det inte står något om bättre stereo? Bilen har väl helt enkelt inte det. Eller har ägaren sagt att den ska ha uppgraderad stereo?

Jag tror BMW har ett kit som motsvarar steg ett, Hifi, för ca 4-5kkr. Men det bör dubbelkollas.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns det ingen info om Hifi (koderna 676 eller 677) på utrustningslistan så är det standardpaketet och det är väl ingen höjdare direkt men det går ju att uppgradera.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.