|
|
|
|---|---|
|
Jag råkade riva min fina ratt med bil nyckeln när jag skulle kliva ur bilen. Det är en rivmärke på ca 10cm från kl10 o neråt..Hur löser men det på bästa sett innan jag får flipp och köper en ny ratt.Kommer åt den konstant och stör mig som bara den. Tacksam för snabba tips Mvh | |
|
Kolla med en bilsadelmakare? Jag köpte en Saab, så man slipper det där.. ;-). (Fast trevar efter nyckeln på ratten varje gång.. Suck). |
|
| Det går att slipa lädret med fint slippapper sedan färga om skinnet. Om revan inte är alltför ljup då... | |
| Du råkar inte ha drulleförsäkring i bilförsäkringen då? | |
| Hmmm intressant, Jo jag har det men självrisken är 1500 undrar om det inte blir billigare att laga den själv? | |
|
Någon som kan tipsa om en bra Bilsadelmakare i Stockholm ? mvh |
|
|
Hur pass djup är själva skadan? Jag lyckades riva upp ett litet område på ratten på min Z3 för drygt tio år sedan. Lyckades på något märkligt sätt trycka tillbaks det som revs och det har hållit sen dess. /Masten |
|
| Inte alls djup.Har försökt att trycka in jag med men det gick inte.det går ju inte lägga bilder så att jag kan visa det tyvär | |
|
Alfa.se Alfa bil o båtsadelmakare! Fixade stolarna på min bmw z1. Blev kanon. /G |
|
| Tack för tipset | |
| Det fanns en duktig kille i Gävle förut som bl.a. lagade mina sidostöd på sportstolarna, kan ju vara ngt att kolla i reserv kanske? En bit från Sthlm dock... | |
|
Bilsadelmakare i Sverige tar bra betalt...Exempel: Omklädning av armstöd mellan framstolarna (E36) ca dryga 2000 kr inkl moms hos två olika sadelmakare (Alfa resp Bilskräddarna) i Stockholm. Samma jobb hos en sadelmakare i Tyskland: 100 Euro inkl returfrakt. Viss skillnad. Gällande din skada: Det finns repsatser att köpa via Länk . Tror du behöver lite "flussigleder", lite "lim", o så lite toning... Exempel på resultat.... Före:Länk Efter: Länk |
|
|
Provade Gliptone på skadan det vart skillnad repan syns/känns mindre och mjukare ratt. Älskar Gliptone |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.

