AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.550

Vinade ljud M3 E90

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Polaren har en M3 E90 -08 och den har ett markant vinande ljud från 2000 varv på 3an och uppåt.
Låter mer på jämn gas, vid mindre belastning.
Bmw har bytt diffen men problemet kvarstår. Mekanikern säger att det kan vara nåt transmissionsljud som är "normalt".
Men man tycker det är konstigt på en såpass dyr bil att man ska nöja sig med det...
Nån som har nån aning om vad det kan vara?
Kanske nån i Sthlm med en likadan bil som vill ställa upp och jämföra vid tillfälle?
Tack, mvh
ch
129
cheffer
525i -90
Kan du höra ungefär vart ljudet kommer ifrån? Spela gärna in det så man kan höra vad för typ av ljud det är. Skulle ju kunna vara ett lite taskigt stödlager men troligast är det nog från växellådan och har hört att det ska vara "normalt" med ett litet vinande ljud men det är ju inte på alla bilar så enligt mig ska det inte vara normalt.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Min får ett vagt vinande ljud vid belastning, vilket är normalt för m3an.
Fast är detta ett ljud som blivit högre eller som inte känns normal så är de förmodligen inte det.

Mitt blev pyttelite högre efter ojebyte i slutväxeln.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
en liten fråga. vem tog kostnaden för diffbytet?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Tack för svar. Det är ju inte min bil så har lite svårt att beskriva utförligare tyvärr.
Men normalt tycker jag inte att det ska vara. Har snackat med en annan mek som ska ta en provkörning vid tillfälle för en andra åsikt så får man se.
Tobba: Vet inte riktigt alla turer men tror nog det gick på garanti från handlaren.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Uppar denna lite...

Det är ju lite fel säsong nu, men tänkte höra om det finns någon som kör en M3 E90 och kan ställa upp och jämföra med polarens? Detta för att utesluta att det inte är ett "modellspecifikt" missljud.
Eventuellt kan det vara ett transmissionsljud som rör sig upp genom karossen på nåt sätt.
Men nästa steg är som sagt att försöka utesluta detta genom att jämföra med en liknande.
Tack, mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.