|
|
|
|---|---|
|
Finns något sätt man kan se nivån på oljan i automatlådan på en 2008 x5 3.0sd Eller skall man öppna nivåskruven och trycka in och se om det rinner ut. För isåfall skall det väl vara fullt, eller? tacksam för svar mvh daniel | |
| Det kan du göra genom att klicka dig fram i iDrive. | |
|
Sorry, såg just nu att det var automatlådan du frågade efter. Jag trodde det var motoroljan du undrade om. Då vet jag inte tyvärr.... |
|
|
Hade bilen inne idag o kollade nivån. 800:-för kontroll o påfyllning av ungefär 1/2 liter. Dom måste värma lådan så inte det blir för mycket olja under gång när den får normal arbetstemperatur. Crille. |
|
| Crille-Boy: Så du betalade dem 800kr för att busköra med din bil och sedan fylla på lite olja. =) | |
|
Tror inte det ;-) Hade bilen inne för att byta en bult eller skruv i motorn, fick brev av BMW Sverige om det. Och före jag lämnade in bilen i morse hämtade jag den från helrekond i byggnaden bredvid.... Den var lika snygg o fin 5 timmar senare ;-) Men tycker själv den vart lite bättre i lådan faktisk. Bilen har rullat 8500 mil. Crille |
|
|
Kommer nog bekosta byte av lådolja när bilen rullat 8000 mil om det inte blir en f15. /G |
|
|
Ingen som vet om man kan se oljenivån i automaten med hjälp av BMW DISv.57. Är det krångligt att fylla på själv? MVH Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.