AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.843

Chippa min -07 330d

mi
4
miccej
330d -07
Hejsan! funderar på att chippa min 330d.
Vad är det som riskeras att inte hålla?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Regeln 1 är alltid att välja en känd mappare som vet vad dom gör.
De vet gränserna för din bils komponenter och anpassar mappen så att den passar din drivlina optimalt. (Vridmomentsbegränsning på de lägre växlarna för bilar med automat etc.)

Jag har testat både BSR och V-tech som är de största aktörerna och får slå mitt slag för V-tech. De kan vara lite svåra att få tag på eftersom de har mycket att göra men är det någonting som strular eller liknande så fixar dom det!

Jag hade tex. fått en standard mapp till min E61:a 530D i stället för min specialmapp med DPF-off med mera och detta upptäcker jag klockan 21 på kvällen. Ca 30 minuter senare åker jag med rätt mapp! Det är service det!!

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Det som oftast är problem med är nog koppling och växellåda.

Rekommenderar ESS, har även hört gott om V-tech

/DJ
Verdi
Jag kör med Länk och har så gjort i 3 år. Snabb och bra service, billigare än de svenska konkurrenterna och de har betydligt högre volymer än t ex VTech så det är även mer beprövat.
mi
4
miccej
330d -07
Tackar för det, men är det någon som har haft något haveri?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad jag vet inte mer än igensotade partikelfilter (som säkert ändå hade dött snart) men det e klart att en trimning säker skyndar på detta om bilen har gått långt efter som den sotar mer vid fullast när den e trimmad.

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag vill minnas att jag läst om någon som haft haveri här på forumet men minns inte vem eller i vilken tråd. Bara att börja leta.

Jag har för mig att det var i en diskussion kring V-tech (därmed inte sagt att de var orsaken)

/DJ
Verdi
Var väl en 535d med VTech steg 2 som brakade? Allroad eller nåt hette användaren.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Fan vilket hästminne du har Verdi :-)

/DJ
Verdi
Jag chansar. :)
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Har till salu en downpipe utan partikelfilter utifall du skulle vilja chippa bilen. Passar din bil så bara passa på! :)

Länk
il
18
illis78
Bmw 135i e88 -08
Audi q7 50tdi -20
Lotus Exige S 350 -19
Verdi var beställde du din enhet från ?
Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
en riktigt optimering via obd är alltid att föredra

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.