AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.332

BMW E34 emblem och styling.

Hej, tänkte köpa ett emblem till huven på min bmw 525 -93, e34.
Kikade runt lite, och hittade denna sida
Länk
Men vilket emblem är det jag ska ha? Eller finns det någon billigare sida? Bilen är förövrigt i typ originalskick, inget är gjort på den, så om någon har något vettigt "stylingtips" så kan ni säga, tänkte ta bort 525ix på bagageluckan och givetvis köpa nå feta fälgar :)
Hm hittar inte att man kan redigera, kanske inte går..
Tänkte bara ifall det kanske är dumt att ta bort 525ix emblemet när det är en så gammal bil, kanske syns så tydligt att det är annan färg där under, eller?
Dr
228
Dr.Pepper
M3 e92 -11
328i F31 -14
Ja det ska vara rätt emblem till din bil men jag köper alltid sånt på tyska ebay.

Gå in på ebay.de och såk på "BMW Abzeichen" så finns det massa med 82mm. De allra billigaste är väl inte den bästa kvalitén dock.

Ang. modell-emblemet skulle jag nog behålla det på men du gör givetvis som du vill.
Dr
228
Dr.Pepper
M3 e92 -11
328i F31 -14
Ursäkta det är bättre att bara söka på "BMW emblem" precis som svenskan :)
jo kollat runt på begagnade, men dem som man beställer i nyskick lär ju vara lite snyggare så jag tycker att det är värt det, men det fanns ju somsagt ett par emblem på hemsidan där, ska jag ta den för 270kr, det står ju att den är 82mm så..
Dr
228
Dr.Pepper
M3 e92 -11
328i F31 -14
De flesta på ebay är nya och säljs av seriösa handlare. Köpte nyligen 2st nay med original kvalité för ca 150kr inkl frakt.

82mm ska det vara. Se till så dina nuvarande gummitätningar är i gott skick så de går att använda till nya emblem.
aha, fint, så Länk vore ett bra köp?

Hur är det med att ta bort siffrorna bak då? Tänkte när det är en äldre bil så kanske lacken är för olik runtomkring.
Fick bort tejpen och emblemet hyffsat lätt, men det sista lagret är ett helvete att få bort, tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.