|
|
|
|---|---|
|
Nu är det som så att jag ställt in min 525 e34 i garage inför vintern. Tvättade den innan den ställdes in för drygt 3 veckor sedan. Nu idag så kollade jag till den eftersom jag snart ska besiktiga. Jag startade den och tänkte varmköra den en sväng men märkte till min förvåning att jag inte kom nånstans, tänkte att det måste ligga nått för hjulet men helt fritt. Det verkar precis som att handbromsen fastnat i bromsläge, men lampan lyser inte. Vad kan detta bero på och hur fixar jag det smidigast då jag snart har besiktning? Värt att veta kan vara att bromsskivor och klossar fram byttes nyligen. | |
| Om du tvättade den och ställde undan den, så är väl det mest troliga att parkeringsbromsbackarna rostat fast i trummorna om du drog åt handbromsen då du ställde den. Det är bara att prova med lite attack att försöka köra loss den. Annars brukar det hjälpa att slå på fälgcentrum med en tung slägga. Har du alufälgar, ta av hjulen och knacka direkt mot trumdelen på skivan. | |
| Fick förslag av en polare att försöka vicka loss den. Ska försöka och funkar inte det ska jag försöka med ditt förslag att knacka på trumman. Vill helst inte knacka på mina fina alufälgar :) | |
| Nej, det ska du inte göra :) ta av hjulen och banka med en tung slägga. Att lägga en träbit mellan och slå på fälgen dämpar bort för mycket energi i slagen. | |
| Då testar jag detta och återkommer :) tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.