AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.426

torkare E30 går att köra med tändn. avslagen.

Visa användare
3
super-mario
316i -90
540 -94
Mina torkare går att köra fast tändningen är avslagen..
Hittade en annan diskussion om detta..men ingen hade nåt svar. Så jag provar igen å ser om nån har nåt svar nu då.
ns
49
nsj
G31 530e xDrive -22
F11 520d xDrive -17
Corvette C7 cab -14
Hade samma problem på min bil.
Koppla loss knappen till varningsblinkersen så får du se om torkaren stannar.
Min knapp hängde sej och skickade då ström baklänges in i säkringsdosan till säkringen som styr torkarna.
Knappen är alltid spänningsatt, även när tändningen är avslagen.
Det gick inte att se något på själva knappen när detta hände. Kontrolllampan för varningsblinkers lös inte.
Visa användare
3
super-mario
316i -90
540 -94
Jag rusade ut i garaget å kollade detta..men tyvärr..dom går utan varn.knapp:-( upptäckte även att blinkersen går att använda med tändningen avslagen. Den drar även ur batteriet om den står 2 dagar. Men jag tackar för tipset!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Låter som den står i radioläge.
Antingen har du slitet tändningslås eller har du kanske kopplat in någon stereo eller liknande nyligen och lyckats greja till nåt konstigt där så du får bakström via remote/tändningströmmen från bilen?

Fast vänta nu.. Blinkerserna ska inte gå att använda i radioläge? Där föll den teorin eller? Var så längesedan jag hade en E30 nu :/

Mvh Chrille aka. Chriz Loud
Visa användare
3
super-mario
316i -90
540 -94
Hej! Ja de måste jag kolla upp. Stereon va monterad när jag köpte bilen, så jag kopplar ur den å testar. Tack för tipset å jag kan bara säga att nu när snön har kommit så är tillome en 316 kul att köra:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.