AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
461

Smakråd köp av fälgar till E36 328ic -98

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Har kollat på nya fälgar till min bil, dessa fanns hemma hos Alven&Ingvarsson för omgående leverans, vilka tror ni skulle se bäst ut på en Bmw 328ic -98, svart med m-paket??

Länk

Länk

Länk

Nån som hört nått negativt om Wolfrace fälgar?? Tacksam för snabb hjälp, ska eventuellt bestämma mej till Fredag!

//Tobbe

An
55
Andreas328
328IC-95:a M3-optik
Har du kollat på gummihuset.se hemsida?.
Där har dom billiga fälgar också, själv har jag 18tum MM Action med 225/35/18 ser grymt bra ut tycker jag :)
Men om du ska välja mellan dom där tre tycker jag att du ska välja Octane men smaken är som baken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
toby: Nu stör jag väl din tankesvängar helt men kolla in hos din BMWhandlare. De brukar ha paketpriser som är vettiga. Bilen är vacker med Moptiken och förstöra den med ett par icke orginalfälgar tycker jag är synd. Även börsen kan det finnas några snygga M 17" kanske?
Mvh
Asken
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Tack för era åsikter, men vet inte hur faen jag ska göra....

>>Asken, orginal 17" fälgar med däck lär väl hamna på 20tkr hos Bmw?? Hos Alven&Ingvarsson hamnar jag runt 10tkr, jag är ju från Småland från början så man vill ju inte ta för mkt pengar ur madrassen.... ;O)

Har kollat lite på begagnade M3 fälgar men det är ju lite lurigt att köpa sådana, kan ju vara deformerade samt till och med stulna!

Jag får väl köra omkring med mina orginal 16" Radial 32 ett tag till i värsta fall!

///Tobbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
toby: som partisk i min åsikt att orginalfälgar går för det mesta i harmoni med bilen så förstår du nog vad jag menar:) en beggqad fälg kan vara svår att kontrollera ja. Vet dock om två seriösa som sålt sina 17" M här inne inom en period på ett par månader så det borde inte vara svårt. En känsla får man ju om svaret på frågan "vart kommer dom ifrån och varför säljer du" är längre är ett par meningar. snacka för varan behövs inte på sådana prylar.
Vi jobbar ektivt med att rensa bland annonser som misstänks vara stulna delar eller oseriöst. Mycket av det som tas bort hinner inte ens beskådas av våra besökare.
Mvh
Asken
Ga
122
Gabbe006
318iS Coupe -94
Jag har spanat efter snygga fälgar till iS:en i ett halvår nu och jag har fastnat för Wolfrace Vibe, Har inte sett många andra som jag tycker ser lika bra ut. Det där att en icke originalfälg skulle förstöra utseendet fattar jag inte alls, men så är jag iof maskiningenjör och saknar helt konstnärlig talang :) Ett tips är iallafall att få så nära original inpressning (ET=42) som möjligt eftersom E36:erna gärna blir jobbigt spårkänsliga annars.
Akta er noga för Alvén & Ingvarssons skitdäck!
De har blåst mig och en polare vid olika tillfällen.
De säljer undermåliga produkter tillverkade för Asien. Gäller framförallt deras Goodyear däck.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
På deras hemsida står det ju klart och tydligt att deras Goodyear däck finns i två versioner, Eu och Thailand.

Jag har köpt många däck av dom, Falken, Fulda, Goodyear samt Rikken. Har alltid varit nöjd och mina krav är ganska högt ställda gällande komfort, väghållning, m.m. (jag kör ju Bmw!!)

Så att dom blåst dej tvivlar jag starkt på!
Mvh Tobbe
toby: Tror du jag ljuger eller? Vakna, du känner inte ens mig!! På den tiden hade de inte ens en hemsida!!
De har förhoppningsvis spottat upp sig lite på den tiden. Om du hade krav på som du skrev skulle du knappast åka annat än det bästa.
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Om man är osäker på eller inte är nöjd med leverantören så finns det andra att tillgå.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.