|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Min f.d. 177 hk drog mellan 0,5 på lugn landsvägskörning till 0,7 när det var övervägande stadskörning. För det mesta snittade jag mellan 0,6-0,65 när det var blandad körning. Detta är uträknad förbrukning, färddatorn visade konsekvent 0,5 dl för låg förbrukning. | |
| Är det någon skillnad utöver själva effekten som skiljer dom olika i mellan? (163,177,184hk) | |
| Länk Där står lite iaf. | |
| En gång har jag fått min att dra ca 0.8. Då hade jag ca 1400kg flyttsläp på kroken på en ca 15mil lång tur på en ganska kuperad vägsträcka. Höll mellan 80-90km/h hela vägen. | |
| Frugan pendlade med våran 320d i somras. Jag då 150 hk i min. Men hon låg nånstans på 0.48-0.52. Då körde hon mest landsvägs körning | |
|
Har en 320d automat -08 i sommras med 19" 235 fram och 265 bak har mycket stadskörning på min så ligger jag runt 0,75 och landsväg, roadtrip i sommras med 4 vuxna och 1 barn + packning 0,58 |
|
|
Har en -09 automat som snittat 0,53 i min ägo: 3000 mil. Mestadels motorväg och en mindre del stad. Långresa 0,47 blandad motorväg/landsväg. Länk |
|
| För att besvara din fråga: ja motorn är kraftig på låga varv och man får snabbt upp farten trots att förbrukningen inte höjs så mycket när man gasar på lite. Man tjänar nog på att vara lite bestämd på gasen när man ska accelerera är min känsla och släppa den tidigt när man ska sakta ner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.