AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.597

Elinfällbara backspeglar... extrautrustning?

cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
Jag undrar om elinfällbara backspeglar går som extrautrustning? Om man har det var sitter då knappen som man fäller in dom med, har en 530da -09....

Cyberkenth
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vill minnas att det ingår i spegelpaketet (och kanske med komfortstolarna/minnespaketet)

Det skall sitta en rund liten knapp, bredvid fönsterhissarna.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Ingår i S430 automatiskt avbländbara ytterspeglar "EUR 550,- Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend mit Anklappfunktion für Außenspiegel" att den inre spegeln också är avbländbar S431 inkluderas i S430.

S430 är rätt så ovanligt på sv-sålda E60/E61 7 av 23 sv-sålda 550iAT E61 pre LCI har det bör vara ännu lägre andel på svagare motorer.

På Tysksålda är det åtminstone på de dyrare modeller relativt svårt att hitta en utan S430 samma gäller E39.

Var knappen sitter ser du på denna länk Länk

Man kan fälla in/ut dem med fjärrkontrollen Länk hmm undrar om det kan göras på E39?!

Svar ja åtminstone om man fixar en modul Länk läckert!

Stephan
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Jag hade det på min sista E61, en 535d. Där var det ett tillägg till komfortstols-paketet. Tyvärr så är det manuell infällning, hade gärna sett att det var automatisk eller att det gått styra från fjärren.
Robert; Jag förstår inte vad du skriver först så hade du elinfällbara speglar på din E61 eller hade du det inte?

"Jag hade det på min sista E61, en 535d. Där var det ett tillägg till komfortstols-paketet. Tyvärr så är det manuell infällning, hade gärna sett att det var automatisk eller att det gått styra från fjärren. "

Stephan
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det är elektriskt infällbara, men man måste trycka på en knapp för att de skall fällas. Hade vart trevligt om det gått sköta med fjärren eller automatiskt när man låser bilen som ex Lexus har. Det är samma på X5an jag har nu.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mina fälls in när jag håll låsknappen på fjärren intryckt, eller håller handen på dörrhandtaget i ett par sekunder (har comfort access).

Går att få kodat hos BMW på 5-10 min.

Annars sitter knappen på dörren, precis bredvid knappen där man väljer om man vil justera höger eller vänster spegel.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
På min E61 kör man det med fjärren
Bara håll in låsknappen lite längre så fälls de in (som Lexus)
Har pre facelift dock

Ha deT

Ps hade det även på min 525 i som jag hade innan
Sim; Är det kodning som gäller för både fjärr och hålla i handtaget? Varför är det inte fixat direkt från fabrik?!

Stephan
bi
13
bilar
540 1 98
hej jag har infäll bara speglar på min men gick väll bara o få i hop med avbläning på ytter o inner spegel vet att det går o köpa en kabel att sätta dit så går det på c låset om det går o prog på bmw vet jag ej min är en 540 98 e39
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.