AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.668

518 e34 läcker bensin från tanken

st
7
steenzor
525 -94
Hej på er! Köpte en 518 e34 från 93, märkte att det luktade mkt bensin bak vid förarsidan vid hjulhuset bak, lyfte upp bilen och kollade lite snabbt och såg att precis över drivaxeln att det gick in 2 slangar till en liten blank grej, någon som vet vad denna silvriga grej är för något? tips på att fixa det?
Låter som bränslefiltret.
st
7
steenzor
525 -94
Var nere och kollade lite mer nogsamt, så var den silvia saken hållare, 2st rör som gick över till gummi men sen fanns det till rör som var avrostat, avluftning? Konstatera att det läckte vid en slang men nu blev jag orolig över det andra?:)
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Här är iallafall lite bilder på ett bränslefilter på en E34
Länk

@steenzor : Fast det läcker från slangarna/rören som ligger bakom/under bränslefiltret (de som ligger direkt mot karossen) - eller hur?
st
7
steenzor
525 -94
Står jag bakom bilen är det alltså vänster sidan, det röret som är av ser ut att vara utbytt, det andra läcker, kanske har att fixa om jag kapar av det och ersätter med slang? Har ju inte tur känner jag! Och idag körde jag över ditt avgasrör! Haha
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Menar du att det är rör på vänster sida av bilen (om man står och tittar i bilens färdriktning? För tanklock och expansionsbehållare sitter ju på höger sida av bilen.

Några bilder skulle sitta fint :-)
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Det ligger 3 rör under bilen som handlar om bränslesystemet: tryckledning, returledning och tankventilation. Alla ligger som rör från motorrummet på vänster sida och bakåt mot tanken. De övergår till slangar framför tanken och försvinner åt olika håll vid tankens högra framsida. Tryck- och returledning går upp på tankens ovansida och tankventilationen går till expansionsbehållaren.

Höger och vänster är i bilens färdriktning.

När du ändå håller på att fixa med bränsleledningarna så passa på att kolla tankens ventilationsrör, ett längs tankens framsida och ett längs baksidan. Dessa har en benägenhet att rosta av och orsaka läckage med mer än halv tank.

//Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.