AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.862

HJÄLP BMW e39 airbag lampa lyser!

Bm
11
Bmwkid
bmw e39
som rubriken lyder så har jag en bmw e39, där airbag lampan lyser... jag har felsökt bilen och det visade sig att det är krocksensorn sidoairbag på passagerar sidan det är fel på.. justnu är det såhär att jag inte riktigt har råd att köpa ett nytt sensor, då den kostar runt 2700. så jag tänkte kolla med er vad ni har för tips för att kunna fullösa dethela imed att jag måste besikta bilen (jag har redan fått nedslag på airbagen förut, men nu måste jag göra en helt ny besiktning) och jag vill göra det så fort som möjligt eftersom jag är en fattigstudent och inte har råd att ha bilen längre. det jag har funderat på är att parallellkoppla airbaglampan med oljetryckslampan eller nåt liknande...
Ställ av bilen spar pengarna och fixa felet, sen kan du ställa på den igen och sälja den eller vad du nu vill.
Har du provat att radera felkoden för att se om den återkommer?
Bm
11
Bmwkid
bmw e39
problemet är att jag inte har nå plats där bilen kan stå, om jag nu skulle ställa av den. så drf vill jag fixa bilen så fort som möjligt för besiktning för att sedan sälja annars får jag ingenting för bilen som den står idag.
ja jag har provat att radera felkoden, men detta hjälper inte, måste åtgärda felet.

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
här finns lite info att börja med
Länk

FAF
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Vart bor du? :) Jag kanske kan hjälpa dig alternativt köpa bilen billigt ;)
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Om jag inte har helt fel kan det vara så enkelt som en glapp kontakt under stolen, eller en som är av. Köp en billig felkodsläsare/raderare från Ebay och släck lampan. Återkommer den får du rucka på allt som finns att rucka på under stolen.
Bm
11
Bmwkid
bmw e39
alpinaturbo! jag bor i Eskilstuna, ge mej ett bud så kanske vi kan gö affär ;P

Snajdaren, jag har kollat under stolen osv, inget har varit till nytta :/
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Stämmer, blandade ihop med bältessträckaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.