AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.566

Värdering 530ia M-touring E61 -09

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Vad tror panelen om denna 530ia M-touring E61 -09... Länk
Blir det aktuellt kommer jag till handlaren utan inbyte.
Så hur högt bud ska man lägga med tanke på den ekonomiska situation vi (världen) nu befinner oss i?

Erfarenheter av Rockensons Bil någon?

Mvh Jimmy
Verdi
Spontant skulle jag säga att den är alldeles för dyr. Kommer att sjunka som en sten framöver.

Här är en svensksåld 535d av samma årsmodell som gått lika långt för 229'. Länk

Är ändå 40 tusen billigare och har dessutom, i min värld, en bättre motor. Chippa den och du har typ 360 hk.

530i-motorn har väl dessutom haft en del problem har jag för mig. Är nåt med tekniken som används för att få den att gå snålt när man kör den snällt. Sökte lite på det för nån månad sen när jag såg en trevlig 530i hos en handlare här.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Rockensons Bil=Daniels bil samma ägare,
www.danielsbil.se/
Nu var det länge sedan jag kollade på E61 men är inte bilen otroligt dyr!? Jag var nämligen och kollade på en (då) tre år gammal 525 218hk M-sport Touring som rullat 5000mil som de skulle ha 279,000kr. Detta var dels på BMW i Göteborg och dels tidigt 2009...

Jag hade inte betalat mycket mer än 200-220kkr för bilen med tanke på ålder och mil samt att det är gamla modellen (även om jag gillar E61 M-sport!).
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja jag håller med om att den är för dyr men frågan är hur mycket.
Söker man på 530iA Touring , 2009 så får man endast upp en bil och det är denna...
Så den är ju inte så vanlig känns det som.

Var och tittade och testkörde den innan ikväll.
Bilen hade fin historik och var väldigt fin för sina 11K mil, fronten hade väldigt få stenskott så den måste varit omlackad medan huven enligt mitt tycke behöver ny lack pga. stenskott och slitage. Vindrutan vill man också byta anser jag.
Inga dörruppslag eller andra synliga skavanker. Ska dock syna den nogare i dagsljus nån dag i veckan.
Annars en mycket fin bil som tom. fick en pedant som mig att fundera på allvar.
Så priset... vad ska man ge handlaren för bud.
Pris med omlackad huv och nya framruta? 240'?

Mvh Jimmy
Köp den som den är och krångla inte med att begära lack+vindruta. Det tar bara säljarens tid (men lägg in merkostnaden för det i ditt bud).
Vill man absolut ha en 530 2009 har man väl inte så mycket att välja på men den dagen man skall sälja är väl risken stor att de flesta köpare lika gärna kan ta en 2008:a eller en 525 eller en...

Lite sämre utrustning, lite mindre motor men 100´billigare och samma mil. Även om den inte har M-paket tror jag den kommer falla betydligt mindre i värde framöver.
Länk

Sämre utrustning, mindre motor men samma år och halva priset;
Länk

Inte riktigt jämnförbara bilar kanske man den dag bilen skall säljas... Man skall inte stirra sig blind på att det för tillfället finns väldigt få ex ute, rätt vad det är kan det rasa till och så dyker det upp ett gäng konkurenter plus att många köparen kon kan tänka sig att pruta på en eller två egenskaper. När nya femman kommer ut på marknaden, och det är rätt så snart nu när tjänstebilarna snart byts in...priserna på dyrare ex av gamla modellen kommer att rasa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.