AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.161

Tysk däckfirma, vågar man köpa av denna?

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Hej

Tänkte lägga en order på däck och fälgar till denna firma i eftermiddag.
Länk
Någon som har erfarenhet av dem? Kan man känna sig trygg med att beställa av dem?
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Kolla om de finns på ebay.de och ifall de har bra betyg där.
Verdi
Ja, absolut. Länk

Verdi
Ex på betyg. "Alles ok. Nette Kommunikation. Gute Ware, schneller Versand, gut Verpackt"

Även om man inte kan tyska är det inte så jäkla svårt att förstå. "Allt ok, bra kommunikation, bra varor, snabb försändelse, bra förpackat". Typ. :-)
Jo
1.160
Joofa
Ok, fint. Då känner jag mig lite lugnare. Har fått pris på 17 500 kr för däck och fälg inkl montage och frakt. BMW vill ha ca 25 000 kr.
ett tips är att förhandla lite om kostnaden för frakt, det gjorde jag när jag köpte BBS hjul till min X5 från en annan firma och sparade därför cirka tusen kronor tack vara detta. De kollade då på lite olika fraktfirmor. Frakten för kompletta hjul är rätt hög från Tyskland till Sverige.

/Anders
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla även Auto-Leebmann, som är en BMW-handlare som säljer originaldelar till bra priser. Här är deras utbut av vinterhjul till F31:
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jo
1.160
Joofa
Vill bara återkoppla och säga att beställningen från den här firman (Räderkraft) funkade alldeles utmärkt. Trevlig kundservice, bra priser och problemfri leverans.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Upp med kort ;) på inköpet.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.