|
|
|
|---|---|
|
Fick ett erbjudande via groupon på ett oljebyte m.m för 999kr. De ska använda sig av castrololja men man får väl dubbelkolla vilken det är såklart (hänga över axeln tom kanske). På BMW vill de ha 2600kr (kampanj) för samma sak. Hur svårt kan det vara, det är ett oljebyte, om oljan stämmer är det väl bara att tuta och köra..eller? Länk | |
|
Till att börja med: Vad är det för bil? Castrol gör (blendar) många olika oljor - allt från raka mineraliska SAE30-oljor till äkta syntetiska oljor... För under tusenlappen kan du köpa 20liter äkta syntetisk olja som t ex Aral 0W40, som är LL-04-godkänd, inklusive frakt från Levoil.de, och det räcker till rätt många byten. Oljefilter kostar under halva priset mot i Sverige (märkesfilter som t ex Bosch) om man köper dem från t ex. Mister-auto.se Det är nästan så att det lönar sig att köpa endast ett filter och betala frakten, mot att köpa det över disk i Sverige! ;o) Att byta oljan själv är enkelt och då vet du också exakt vilken olja som slås i motorn! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Verkar som ett bra och prisvärt erbjudande däremot så lär Car Gate mer eller mindre garanterat hitta saker som bör åtgärdas. ;-) | |
| Läs på om GroupOn, du kanske får svårt att hitta någon som gör det inom "avtalstiden" | |
|
Johan B: Jag kör en 520i och ska använda 5w-30 olja. Frågan är väl hur nästa säljare ställer sig till att det inte står BMW i boken (3 år gammal bil) den dag man säljer den (om ca 3 år). Personligen hade jag inte brytt mig så länge jag antingen har kvitto på vilken olja som användes men det är jag det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.