|
|
|
|---|---|
|
Hej hu långt kan/ska man köra innan man ska byta tändstift? Jag tror ja har High Power long life Bosch FGR7DQP i nu. | |
|
De skall bytas vid Insp.II, dvs. ca 10.000mils intervall. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okay tack för snabbt svar. då bör de gå ett bra tag till. |
|
|
Kolla bara så det är long-life-stift (FGR7DQP alt. NGK BKR6EQUP) för de är rätt dyra och en del ägare (särskilt de som inte tänker behålla bilen så länge) fuskar och sätter i billigare "vanliga stift" som i bästa fall håller hälften så länge... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okay det skadar nog inte å kolla. Men bilen var inne på en bmw verkstad ett halvår innan ja köpte den på service. å då hadde den gått 19??? och nu 24500. så ett tag till bör de väll hålla. |
|
| Har åkt 19.600 mil med en omgång NGK platina, men det var inte i en BMW. | |
|
Under gynnsamma förhållanden och med bra bensin kan stiften säkert hålla längre, men rekommenderat bytesintervall är 10.000mil. De gånger jag bytt mina stift (har varit NGK), så har de sett rätt fräscha ut och troligen skulle man kunna köra ett antal tusen mil till utan att de varit "slut". När man ser bilder/filmer från USA när de byter stiften brukar de se mycket värre ut - kanske har något att göra med deras bensinkvalitet!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ett av mina Bosch stift vid byte (10 000 mil) Länk . Motorn gick finfint på dessa. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.