AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.138

328an är svår startad när den är varm?

xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Har en 328a e36a som vill krångla när den är varm. Svårare att starta och kan även tvär dö vid låga varv, typ när jag stannar vid en korsning.

Trodde först det var vevaxelgivarn. Men då borde den gå dåligt eller vara orklös? Men märker inget sånt bara att den är svår att starta och kan dö vid låga varv utan att jag har chans att göra något.

Vad tror ni?

Mvh Andreas
När bytte du stift senast?

xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Bilen är ganska så ny köpt så det vet jag inte. Men nu slog det mig att jag tvättade bilen här om dagen även motortvätta den och ungefär efter det hände det. Kanske blev fukt på stiften? Beställer nya stift ändå och provar så får vi se om de hjälper.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Säkert åkt ner vatten tändstifts brunnarna.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vågar sätta en slant på att du fått vatten ner i tändstiftshålen, som dicka o skrev.

Det är väldigt lätt hänt om man motortvättar bilen!

Ta bort täckkåpan och tändspolarna över stiften och blås rent med tryckluft/torka ur med trasa eller liknande.

Har du riktig otur kan någon tändspole tagit stryk av vattnet, men troligen inte.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Tack för tipsen ska prova det när jag kommer hem.
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Gjorde rent och torka allt. Sen testa jag ordentligt. Dog aldrig den här gången men svår att starta. Eller jag får jobba lite med startmotorn. Och står jag på friläge och sen gasar till så är han inte med förens från 2000. Så till 2000 blöddrar den nästan, och ifrån 2000 svarar den bra på gasen.

Har rätt dåligt batteri med fast de borde väl inte ha någon inverkan?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du kan ha surat ner stiften så kör en sväng och se hur den beter sig därefter.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Körde lite idag med, den verkar gå bättre nu! Får vara lite försiktigare nästa gång jag tvättar motorn!

Tack för hjälpen!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.