|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar vilket eftermarknadssprut som skulle fungera smidigast till en bmw m10 turbo. Sitter just nu ett orginalsprut från en 320i e21:a. Har ingen erfarenhet utav att koppla in sprut så är tacksam för svar. Har problem med min m10, den är byggd för att klara 400hk så jag har en walbro soppa pump och en btr från malpassi. Men det går inte att skruva upp bränsletrycket för då surar den ner sig, går att ha ca 0,3bar och då går den bra på tomgång och att varva upp den men ska man prova den så går det att belasta den till ca 3000rpm sen får den för lite. Vad kan problemet vara? Har provat alla spridare(orginal) och dom öppnar. Är mycket tacksam för svar | |
|
Man kan inte jiddra med soppatrycket på K-jetronic, då fallerar hela skiten. Det man gjorde var att gnista upp kanalerna i bränslehuvet. Skippa K-jet! Jag rekommenderar VEMS, men vilket programmerbart sprut som helst går att använda. I princip. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Ok, men ska det inte gå att ha ett konstant tryck på ca 2,5bar med en btr? Om man kopplar bränslepumpen separat på tändningen och ställer in trycket som ska vara orginal. Det borde väl iaf gå? alltså jag är HELT ny på turbo,sprut mm så det är bara en tanke. Frågar man ingetr så får man inget veta........ Om jag ska köpa ett VEMS, vilket rekomenderar du? känns som om det finne en hel uppsjö att välja bland. Uppskattar all hjälp jag kan få |
|
|
Finns väl i stort sett bara vems 3.3 o 3.6 . Båda två funkar fint. 2,5 bar låter tom lite lite i soppatryck. När man kör med dellorto o turbo så har jag för mej att det är 0.3bar som max. Låter som att det är problem med btr på något sätt. Vid belastning ska den öka soppatrycket lika mycket som laddtrycket. Dra in en soppatryckd mätare i bilen o prova. Sjunker det vid laddtryck så är det inte bra ///Jörgen |
|
|
K-jet har 2 olika soppatryck, systemtryck och styrtryck. De är beroende av varandra och min erfarenhet är att det är väldigt krångligt att felsöka/justera/hålla på med. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.