|
|
|
|---|---|
| Hej efter att avverkat 3 st e90 är de nu dags för f serien. har kört diesel innan och 183hk diesel nu. funderar på en 320 bensin med den nya n20 motorn någon som har något att dela med sig? är lite trött på knacket och en ny 330d blir för dyr. | |
| Undrar samma sak. Känner inte att det är motiverat med större motor än så och diesel är för min del helt ointressant. Hade tidigare en e46 med 170 hk och tyckte den var pigg nog och nya 320 har ju betydligt bättre prestanda. Måste ju vara någon som har en på detta forum. Mvh | |
Verdi |
328i har ju fått bra kritik. Skiljer drygt 30 tusen mot 320i, varav man får tillbaka runt hälften efter 3 år. Är inte mycket att bråka om tycker jag... Ca 5000:-/år. |
| Passo222 Antar att motorgång/motorljud m.m inte står så högt upp på listan? Tänkte när man går från en underbar sexa till en fyra! Nog för att den är rätt slö, men den låter och har bra gång! | |
| Fast om man ska köra på F-serien så är väl minsta modellen 330 som har sexa va?? Då är de ju lite förståeligt att man väljer 4:an, lär vara stor prisskillnad mellan 320-330! | |
| 330d och 335i är hittills de enda modeller av F3x som har sexcylindriga motorer. Alla andra modeller är fyrcylindriga. | |
|
Verdi: Sant, 30-40´ är inte avgörande men 328 har ingen 6:a och upp till den, 335, är det för mig ett omotiverat kliv, 184 hk räcker och blir över. Mackan: Min 6:a är underbar och skulle gärna flytta över den i en f3x eller nya coupén (kanske kommer med en liten 6:a? ) så visst kommer jag att sakna den då det är dags. Om man även skall se till andrahandsvärdet tror jag faktiskt en 320 står sig bättre, procentuellt sett, än de med större motorer. Se vad majoriteten kör i europa, inte är det bilar med stora motorer. Finns en anledning till varför BMW kommer med 3-cylindriga motorer (som låter över förväntan, se youtube) Mvh |
|
|
Har kört 100 mil i min F30 320iA, x-drive. Motorn är riktigt pigg, räcker mer än väl för mig. Gillar verkligen bilen, t.o.m. run-flat-däcken går riktigt bra, stor skillnad mot de som satt på när jag köpte förra bilen 318 i -06. En riktig skön sak är rattvärmen, kul att den fanns att få även i m-ratten. Hälsningar |
|
|
Nya 320 och 328 har ju bägge 2 liters fyror med turbo, så det borde inte vara något större problem att få en 320 med samma prestanda som 328 BMW CS #5206 |
|
|
Ok de låter lovande va drar den ungefär roger7? Såg en kort dokumentär om n20 motorn konstruktörerna var väldigt nöjda och dom hade inte lyckats knäcka motorn efter hårda tester, lutar nog åt 328 är väldigt imponerad av bilen. |
|
|
Burt: Nu med vinterdäcken drar den ca 0,74. Godkänt tycker jag, min gamla 318 drog ca 0,71 med samma typ av körning. Provkörde 328:n innan köp men tycker inte att 320:n går så mycket sämre att jag skulle välja 328:n. Nu tillhör jag de som normalt kör lugnt men det är fint att ha lite krut på 3-fältsvägarna :-) |
|
|
Hade en X1 23d tidigare men bytte till en 328 iX efter säljarens råd. Underbar motor, saknar endast bottendraget från 23d. En 328 är bara några tiondelar efter i accet mot en 335. Men jag håller med, en sexa är en sexa. Dock låter 328 fint för att vara en fyrcylindrig pjäs. Varvar till vasst vid start av motorn :) Dessutom går den så mjukt gentemot dieselfyran. Välj sportautomat till denna motor, värt varenda krona... Min snittar 0.76 efter 500 mil. Helt OK tycker jag. |
|
| Det bästa är ju att provköra, om man jämför 328i mot 335i så ska det ju inte vara nån större skillnad när man kollar på prestanda men efter en provkörning så märkte jag en ganska stor skillnad ändå. | |
|
Tompak23d. Till 100km/h kanske det bara skiljer några tiondelar, men till hundra skiljer det ju bara tiondelar mellan väldigt många bilar. Det är från 100km/h och uppåt som skillnaderna blir tydligare. __________ Mvh Grelle |
|
|
Enl. BMWs sida står det att 335 är 0,4s snabbare 0-100. Sett relativt de snabba accelerationtiderna är trots allt 0,4s en tydlig skillnad. mvh/ Anders |
|
|
I tidningstesten har väl 320d utsetts till bästa motorn vill jag minnas, automotor sport var det väl. Själv kör jag bl a 520d F11 och är rätt imponerad av motorn trots vanan vid betydligt större både bensinare och dieslar. Men den kräver automatlåda. /Anders |
|
|
@Grelle. Absolut, håller med till 100%. Hade jag haft resurserna hade jag varje dag i veckan valt en 335. Som sagt, en sexa är en sexa... Vill bara poängtera att 328 är fantastisk för att vara en fyra. Försäljaren började prata om den som BMW´s bästa motor innan jag ens provkört... |
|
| Kommer en 320iEDE 170 hk dock 1.6L | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.