AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
23.704

Andrahandsvärde på importbilar

Sida 6 av 6
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
On topic: Vi får nog leva med att "importerade" bilar generellt ligger en bit lägre än svensksålda. Det är bara att "gilla läget".

Själv undviker jag svensksålda av just den anledningen. (Ser inget mervärde i att en bil varit "svenne-såld" vilket ofta betyder snålare utrustad från fabrik och efter några år servad med Biltemaprylar).

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag resonerar lite så här. Varför ska man köpa en importerad bil i Sverige? Jag kan absolut tänka mig en importerad bil, men däremot tror jag inte att jag skulle köpa en på hemmaplan igen. Eventuella fördelar med valutaskiftningar, generell prisnivå och möjligheten att dyka ner och "välja och vraka" bland fler välutrustade exemplar går förlorade om man köper en redan importerad bil. Jag förstår inte att det är metoden för alla, men är man väl öppen för import, ja varför inte gå direkt till källan?

Verdi
Varför ens tänka i såna banor? Då kan man väl ifrågasätta varför man ska köpa någon bil på svenska marknaden alls?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verdi: Självklart finns det människor som inte har tid eller ork att importera själv, men personligen ser jag inte poängen att köpa en import i Sverige. Svensksålda bilar finns väl, så vitt jag vet, inte att köp någon annanstans än just i Sverige. Nu pratar vi om begagnade importerade bilar, och där ser jag inte värdet av att köpa en sådan på hemmaplan (men har full förståelse för att andra har det).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.